کارشناس مسائل لبنان با بیان اینکه این کشور به‌دلیل همجواری با رژیم صهیونیستی همواره مورد طمع قدرت‌های بیگانه بوده است، گفت: از اعتراضات لبنان بوی فتنه خارجی می‌آید.

از اعتراضات لبنان بوی فتنه خارجی می‌آیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شکیبایی  با اشاره به علت ناآرامی‌های اخیر در لبنان بیان داشت: لبنان به‌دلیل قرار گرفتن در جغرافیایی که با حیات و بقای رژیم صهیونیستی ارتباط دارد، همواره مورد طمع قدرت‌های بیگانه و به‌ویژه حامیان این رژیم واقع شده است.

وی با بیان اینکه معمولاً عوامل خارجی در ایجاد اعتراضات در لبنان (عروس خاورمیانه) تأثیرگذار هستند، افزود: مردم این کشور، مطالبات معیشتی و اقتصادی هم دارند که نباید از این موضوع به‌سادگی عبور کرد.

کارشناس مسائل لبنان تأکید کرد: اینکه هنوز زمان زیادی از روی کار آمدن دولت حسان دیاب در لبنان نگذشته، اما شاهد بروز اعتراضات و ناآرامی‌ها هستیم، جای تعجب دارد. معترضان قبل از تشکیل دولت جدید معتقد بودند اعضای کابینه دولت قبلی، افرادی فاسد هستند که تنها به‌فکر تأمین منافع صاحبان قدرت و ثروت هستند لذا دولت جدید بر پایه مطالبات معترضین شکل گرفت و بار‌ها اعلام کرده دنبال تحقق مطالبات مردمی است.

شکیبایی با اشاره به اینکه وقتی در ماه‌های اخیر به‌یکباره از ارزش لیر در برابر دلار کاسته می‌شود، نباید از نفوذ و تأثیر کانون‌های ثروت و قدرت در لبنان غافل شویم، گفت: افرادی که منافع‌شان در دولت جدید با خطر مواجه شده است با ایجاد مشکلات برای دولت و مردم سعی در زمین زدن این دولت دارند.

این فعال مسائل بین‌المللی با بیان اینکه هم‌اکنون رژیم صهیونیستی در یک برهه زمانی خطرناک قرار گرفته است، افزود: برخلاف قطعنامه‌هایی که طی این ۷۰ سال از سوی شورای امنیت سازمان ملل صادر شده است، آن‌ها درصدد هستند تا بخشی از کرانه باختری رود اردن را به تصرفات غیرقانونی خود بیفزایند. طرحی که همه دنیا جز آقای ترامپ با آن مخالف هستند، ولی صهیونیست‌ها می‌خواهند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، این اقدام را اجرایی کنند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری رود اردن به تصرفات غیرقانونی خود احتیاج دارد که توجهات جامعه جهانی را به‌جای دیگری جلب کند لذا ۲ هفته است شاهد اعتراضات در لبنان هستیم و به‌یکباره مسائل معیشتی برای مردم این کشور مهم شده است؛ با اینکه دولت لبنان پای کار آمده و به مردم برای حل مشکلات‌شان قول مساعدت داده است.

کارشناس مسائل لبنان با بیان اینکه در اعتراضات اخیر لبنان ردپای پادو‌های رژیم صهیونیستی به‌چشم می‌خورد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها هم که در اعتراضات قبلی در لبنان خواستار تغییر کابینه سیاسی در این کشور بودند بعد از روی کار آمدن حسان دیاب نیز تحریم‌های مالی و اقتصادی سنگینی علیه لبنان اعمال کردند و همین موضوع در کنار فتنه صهیونیست‌ها، شرایط اخیر در لبنان را به‌وجود آورده است.

شکیبایی با اشاره به اینکه در اعتراضات لبنان بوی فتنه خارجی می‌آید، گفت: عوامل اصلی ایجاد اعتراضات در لبنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که با پادو‌های سیاسی خود آتش ناآرامی‌ها را برافروخته‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.