تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی اجرا شود

جانشین ستاد بحران و معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: اجرای تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق روستایی و کشاورزی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مسکینی جانشین ستاد بحران و معاون عمرانی فرماندار مراغه در نشست ستاد بحران مراغه گفت: تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق روستایی و کشاورزی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان اجرا شود.

 مسکینی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز فصل برداشت علوفه و محصولات زراعی و نیز انباشت آن‌ها در برخی مناطق روستایی و احتمال بروز خطر آتش سوزی، تمامی دستگاه‌های امدادرسان آماده خدمات رسانی به حوادث غیرمترقبه در این زمینه باشند.

او گفت: شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان، امکانات موجود خود در زمینه اطفای حریق و مقابله با هرگونه حادثه آتش سوزی در مراتع، مناطق روستایی و شهری را بسیج و آماده سازی کنند.

او افزود: بر این اساس، هیچ محدودیت مکانی برای بهره گیری از امکانات دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه وجود نداشته و ادارات در مواقع بحرانی و ضروری، امکانات خدمات رسانی را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

او با اشاره به نوسازی مسکن‌های روستایی گفت: بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی، گام مهم دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله بوده و این امر تداوم خواهد یافت.

او افزود: با وجود اینکه بیشتر روستا‌های این شهرستان دارای بافت فرسوده هستند، لیکن مقاوم سازی این واحد‌ها با ارائه تسهیلات مناسب در حال انجام است.

 مجیدی بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: نصب دوربین‌های مداربسته در وروردی و خروجی و برخی معابر روستا‌های این بخش در حال انجام است.

 مجیدی افزود: بهره گیری از این دوربین‌ها می‌تواند موجب تسریع در امدادرسانی و اطفای حریق در صورت بروز حادثه در مناطق روستایی شود.

سرهنگ  ریحانی رئیس پلیس پیشگیری مراغه نیز گفت: با توجه به ورود دام از سایر شهرستان‌ها برای چرای احشام در دامنه‌های سهند و انباشت علوفه‌ها و تردد آنان، پیشگیری از بروز آتش سوزی در این مناطق بیش از پیش ضروری است.

سرهنگ  ریحانی افزود: همچنین بروز برخی اختلافات بین افراد و اشخاص مهم‌ترین عامل در بروز برخی آتش سوزی‌های عمدی در مناطق روستایی است.

 طریقی نیا سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: برگزاری آموزش‌های ویژه اطفای حریق برای دهیاران هم اکنون توسط این سازمان در حال انجام بوده و این امر می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه شود.

 طریقی نیا افزود: چیدمان نامناسب علوفه‌ها در برخی از روستا‌ها در نزدیکی شبکه برق رسانی و در معابر عمومی و ساختمان‌های مسکونی می‌تواند خطرساز و حادثه آفرین باشد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای  پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.