مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه از حضور ۵۰ خلبان برتر پاراگلایدر ایران در سایت ویس‌قرنی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا نقدی مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه بااشاره به جایگاه سایت ویس قرنی، گفت : این سایت یکی از استانداردترین سایت‌های پروازی جهان است که هرساله رکورد‌های مسافت پارگلایدر آسیا در آن شکسته می‌شود.

او گفت : وجود دشت‌های گسترده در اطراف سایت ویس قرنی این زمینه را فراهم کرده تا خلبانان حاضر در این سایت پرواز‌های طولانی مدت و چندین ساعته داشته باشند.

مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه افزود: همچنین امکان انجام پرواز در هر چهار جهت روی سایت ویس قرنی باعث شده تا میزان امنیت پرواز خلبانان در این سایت بالا برود و به راحتی بدون اینکه با دیواره و ارتفاعی برخورد کنند، پروازی امن داشته باشند.

او امکان انجام هشت تیک‌آف همزمان از روی سایت ویس قرنی را از دیگر مزیت‌های این سایت مهم پروازی دانست و گفت: در هیچ جای کشور سایتی را نمی‌توان پیدا کرد که هشت خلبان بصورت همزمان بتوانند در آن تیک‌آف داشته باشند، درحالیکه این ظرفیت خوب را در ویس قرنی داریم.

نقدی افزود: مجموعه شرایط بسیار خوب این سایت برای پرواز‌های مسافت سبب شده تا همیشه در فصول گرم سال میزبان برترین خلبانان پارگلایدر ایران باشیم که برای تمرین، آماده سازی جهت حضور در مسابقات برون مرزی و رکوردشکنی به کرمانشاه می‌آیند.

مسئول کمیته ورزش‌های هوایی کرمانشاه افزود: در روز‌های اخیر هم میزبان ۵۰ نفر از برترین خلبانان پاراگلایدر ایران هستیم که برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات آسیایی و جهانی و احتمالا رکوردشکنی‌های جدید به ویس قرانی آمده‌اند و خلبانان کرمانشاهی هم در کنار آن‌ها تمرین خواهند داشت.

او ادامه داد: این خلبانان هر روز از ساعت یک ظهر به بعد که ترمال‌های هوا (تنش هوا) افزایش پیدا می‌کند، تیک آف‌های خود را آغاز می‌کنند و تا چندین ساعت برنامه پروازی خود را ادامه می‌دهند.

نقدی به وجود برخی مشکلات زیرساختی در سایت ویس قرنی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سایت علیرغم اهمیت ویژه‌ای که بلحاظ پرواز‌های پاراگلایدر در ایران دارد، فاقد وجود زیرساخت‌های اولیه‌ای همچون ساختمان و فضای اداری، سایبان، سرویس بهداشتی و... است.

او گفت: اگر این سایت در کشوری دیگر قرار داشت، سالانه با جذب خلبانان پاراگلایدر برتر دنیا درآمد‌های آنچنانی از آن کسب می‌کردند، اما نبود زیرساخت‌ها باعث شده تا ما عملا درآمدی از این سایت نداشته باشیم، هرچند که حضور خلبانان مطرح کشوری در کرمانشاه از بُعد گردشگری به استان کمک می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.