مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: بزرگترین باغ انگور استان خراسان رضوی دارای سیستم سایبان با هدف محافظت از بوته‌های انگور در جوین احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه صابری نسب مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: طرح ملی پوشش دار کردن باغات انگور با هدف محافظت گیاه و محصول مقابل سرمازدگی و آفتاب سوختگی در شهرستان جوین در حال اجرا است و در مجموع سطح ۶۴ هکتار از باغات انگور این شهرستان در حال تجهیز به سیستم سایبان است.

او افزود: بزرگترین باغ انگور پوشش دار در کل استان به میزان ۵۰ هکتار و مربوط به آقای صادق رضایی در جوین در حال اجرا است که علاوه بر سیستم سایبان نیز، آبیاری این باغ به روش زیر سطحی انجام خواهد گرفت که بروز‌ترین روش آبیاری بشمار می رود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: این طرح با هدف محافظت از بوته‌های انگور در مقابل مخاطرات طبیعی شامل بارش شدید باران، سرمای هوا و تگرگ و دمای بالا و آفتاب زدگی امسال اجرایی شده است و خسارت شرایط نامساعد جوی به باغداران انگور را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

صابری نسب بیان کرد: ارقام انگور کشت شده در این باغات از ارقام جدید با بازدهی بالا به نام‌های فلیم و ترکن چهار می باشد و در بیست هکتار از این باغات، انگور کشت شده در سال دوم محصول نوبرانه داده است.

او با اشاره به اینکه کاهش تنش‌های محیطی و تبخیر آب، سرمازدگی، گرمازدگی، آفتاب سوختگی، باد‌ها و باران‌های شدید و جلوگیری از خسارات ناشی از آفات و پرندگان را از اهداف کلان اجرای این طرح است، تصریح کرد: با اجرای سیستم سایبان دار کردن باغات کیفیت محصولات تولید شده ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.