پای نهاده‌های دامی به شهر باز شد

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: ۳ فروشگاه تعاون روستایی در البرز راه اندازی شده است.

 ارتقای بهره وری کشاورزی با استفاده بهینه از نهاده های کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محسن موسوی، مدیر تعاون روستایی البرز روز دوشنبه در نشستی که با خبرنگاران برگزار کرد،گفت: در یک سال گذشته ۳ فروشگاه شهری در زمینه فروش نهاده های دامی راه اندازی شده است. 

مدیر تعاون روستایی البرز افزود: تعاونی های روستایی بخش اقتصاد محور در زنجیره تولید هستند به طوری که تعاونی ها پیش از تولید، در حین تولید و پس از تولید حمایت های لازم را از این شرکت ها دارند. 

موسوی افزود: برای خروج کشاورزی سنتی به سمت افزایش بهره وری و صنعتی شدن، یکی از بهترین های مدل حرکت به سمت توسعه، ‌شرکت های کشت و صنعت است و این شرکت ها زنجیره تولید را تکمیل می کنند.

او گفت: سال گذشته هیچ شرکت کشت و صنعتی در استان وجود نداشت اما به دنبال دستور  وزارت جهاد کشاورزی،۲ شرکت کشت و صنعت در این استان راه اندازی شده است. 

مدیر تعاون روستایی البرز افزود: این شرکت ها در مجموع ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش دارند که در مجموع ۲۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی را تولید کرده ضمن این که فراوری های لازم نیز بر روی این محصولات نیز انجام می شود.

موسوی گفت: در این شرکت ها واحدهای زنجیره کامل تولید اعم از واحد تولیدی، صنایع تبدیلی، گلخانه و سردخانه فعال است ضمن این‌که این شرکت ها به افزایش بهره وری و تولید با مکانیزه کردن و دانش بنیان کردن، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و پایداری تولید، کمک می کنند.

او با بیان این‌که در این شرکت ها در مجموع حدود ۵۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: در این شرکت ها تولید مطابق با برنامه ریزی و در قالب الگوی کشت انجام می شود و محصولات بازار محور تولید می شود.

مدیر تعاون روستایی البرز گفت: یکی از اقدامات جدید تعاون روستایی استان بردن محصولات کشاورزی بر روی سایت تعاون روستایی و فضای مجازی است تا اگر شخصی بخواهد محصول خود را تهیه و وارد چرخه اقتصادی شود، اطلاعات لازم را داشته باشد.

موسوی افزود:  تامین و توزیع ۹۵ هزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی، تامین و توزیع ۱۱ هزار و ۸۵۵ تن نهاده کشاورزی، توزیع ۱۹۳۳ هزار لیتر مواد سوختی، فروش ۶۰۳ تن محصولات کشاورزی در غرف دائم و موقت، صدور و تمدید ۳۶۲۷ پروانه نظام صنفی برای کشاورزان و خرید توافقی ۱۲۳ هزارو ۹۳۴ تن محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات در یک سال گذشته بوده ‌است.

او گفت: همچنین جذب ۳۳۳ هزار و ۳۶۳ میلیون ریال تسهیلات و اعتبارات برای تجهیز واحدهای خوراک دام و طیور و همچنین ایجاد فروشگاه های تعاون روستایی را از دیگر اقدامات ما در یک سال گذشته است.

مدیر تعاون روستایی البرز افزود: ۲۵ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز در شبکه های تعاون روستایی عضویت دارند.

موسوی گفت: در یک سال گذشته هفت تعاونی جدید با ۳۵۰ عضو فعالیت خود را آغاز کردند.

او افزود: تعاونی های جدید در زمینه های مختلف باغی، زراعی، دام سبک، گیاهان دارویی و تشکل آب بران فعالیت می کنند.

انتهای پیام / ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.