رئیس دانشگاه صنعتی شریف به تشریح اقدامات این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا و دستاوردهای واحدهای فناور پرداخت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست با مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ واحد فناور در ناحیه نوآوری شریف فعال بوده و ۳ هزار شاغل نیز در این ناحیه مشغول به کار هستند. ۷ صندوق و سرمایه گذار خطرپذیر، ۶ مرکز نوآوری، ۱۰ مرکز رشد و شتابدهنده، ۲ فضای کار اشتراکی و ۹۸ شرکت عضو از جمله دیگر بخش‌های ناحیه نوآوری شریف هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اقدامات و دستاورد‌های این دانشگاه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: فعالیت‌های این دانشگاه به ۳ حوزه هوش مصنوعی و تحلیل داده، تجهیزات کمک تنفسی و مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی تقسیم می‌شود. در زمینه هوش مصنوعی و تحلیل داده می‌توان به دستاورد‌هایی همچون سامانه تشخیص بیماری با استفاده از هوش مصنوعی کاری از گروه تحقیقاتی آی‌مد و اپلیکیشن ماسک، پلتفرم جمع‌آوری داده‌های بیماران و مکملی برای فاصله‌گیری اجتماعی، پایش و درمان مبتلایان کاری از دانشکده مهندسی کامپیوتر اشاره کرد.

او افزود: از جمله دستاورد‌های دانشگاه صنعتی شریف در بخش تجهیزات کمک تنفسی نیز می‌توان به ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی از سوی زیست تجهیز دانش پویا و دستگاه تنفس مصنوعی ارزان قیمت با امکان تولید در مقیاس بالا (۱۰۰ دلار) از سوی آرسین تابش‌نگاران فناور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در دیگر حوزه دستاورد‌های دوران کرونا در دانشگاه صنعتی شریف یعنی حوزه مواد و وسایل پیشگیری و ضدعفونی نیز توسعه فناوری‌های نوین سلامت موفق عمل کرده است.


بیشتر بخوانید


فتوحی در خصوص بسته حمایتی ویژه واحد‌های فناور گفت: این بسته حمایتی در دو بخش اقدامات عمومی شامل ایجاد امکان تداوم فعالیت واحد‌های فناور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط دورکاری، تسریع و تسهیل در صدور توصیه‌نامه برای واحد‌های فناور فعال در حوزه مبارزه با ویروس کرونا و تولید و انتشار مطالب مرتبط و تدارک دوره‌های آموزشی آنلاین و حمایت‌های اختصاصی شامل تخصیص خط اعتباری حمایتی به واحد‌های فناور (استارتاپ‌ها و دوره رشد) برای تقویت و آماده‌سازی خود در ارتباط با انجام فعالیت در شرایط بحران، ۳ ماه مهلت در پرداخت اجاره اسفندماه ۹۸ برای شرکت‌های دوره رشد، ۱۰۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره رشد، ۵۰ درصد تخفیف اجاره ۲ ماهه اول سال ۹۹ برای شرکت‌های دوره پسارشد (مجتمع فناوری شماره ۳)، ۳ ماه تمدید مدت استقرار برای شرکت‌های دوره رشد و ۳ ماه تمدید دوره شتابدهی برای استارتاپ‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار