سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان نسبت به طغیان کرونا در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داوود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعان با علائم مشکوک به ویروس کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی هستیم.

او با بیان اینکه موارد مثبت بیماری کرونا نیز افزایش بی سابقه‌ای نشان می‌دهد، افزود: ظرفیت بخش بیماران مبتلا به این ویروس در بیمارستان شهداء در حال تکمیل شدن است.

رئیسی اظهار داشت: در صورتیکه مردم توصیه‌ها را جدی نگیرند و به دستورات بهداشتی عمل نکنند و تعداد بیماران با همین روند افزایش یابد، دیگر تختی برای بیماران جدید وجود نخواهد داشت و فاجعه بیماری کرونا در هندیجان رخ خواهد داد، ضمن اینکه حضور مردم در مکان‌های پرتردد از جمله؛ مراسمات عروسی، جشن ها، بازار، فاتحه خوانی و شب نشینی‌ها و دورهمی‌ها سبب تهدید سلامتی و هدر دادن زحمات کادر بهداشتی و درمانی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان کرد: بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، ظلم به خود و خانواده خود، کادر بهداشت و درمان و سایر مردم است، چراکه بیشتر افرادی که به این بیماری دچار شده‌اند، دارای بیشترین رفت و آمد‌ها و ارتباطات با سایرین بودند و به دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه کردند.

این مقام مسئول اذعان داشت: مردم با رعایت نکاتی از جمله؛ خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، خودداری از انجام سفر‌های غیرضروری به شهرستان‌های اطراف، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، ماندن در خانه و استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین توصیه سازمان بهداشت جهانی، می‌توانند گام‌های اصلی و مهم را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بردارند تا هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.