روح الله بهرامی گفت: صیانت و ایجاد اشتغال در جهت پیشگیری از مهاجرت در جامعه عشایر موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی مدیرکل امورعشایر فارس گفت: از استراتژی‌ها و راهبرد‌های عمده اقتصادی اداره کل امور عشایر استان فارس، علاوه بر حمایت و صیانت از اشتغال موجود به منظور پیشگیری از مهاجرت عشایر از بخش تولید و ورود به بخش‌های غیرتولیدی و مصرفی و حاشیه‌نشینی در مجاورت شهر‌ها و روستاها، ایجاد اشتغال در جامعه عشایر بوده است.

او با بیان اینکه عشایر علی رغم اینکه سومین جامعه استان فارس را تشکیل داده و حدود ۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، افزود: عشایراز یک طرف، نقش پراهمیت و قابل توجهی در بخش تولید به لحاظ ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری داشته بطوریکه بالاترین نرخ اشتغال و پایین‌ترین نرخ بیکاری متعلق به این جامعه است و از طرف دیگر، نقش تعیین‌کننده‌ای در امنیت غذایی استان و حتی کشور با تولید گوشت و فرآورده‌های دامی را دارد.

بهرامی اظهار داشت: با توجه به تکالیف تعیین شده ایجاد اشتغال در سطح استان جهت دستگاه‌های اجرایی، این اداره کل در سال ۹۸ متعهد به ایجاد ۳۹۲ اشتغال موقت و دائم بوده که خوشبختانه در سه محور بهسازی امور تولید، خدمات مطالعاتی و عمرانی و فعالیت‌های مربوط به تشکل‌های عشایری، موفق به ایجاد ۴۰۹ اشتغال شد.

مدیر کل امور عشایر فارس اظهار کرد: با پیگیری اداره مطالعات، اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال، ثبت و کد رهگیری برای آن‌ها صادر شده است.

بهرامی گفت: در راستای برنامه راهبردی و عملیاتی این اداره کل در سال ۹۹، برنامه ایجاد اشتغال دائم و موقت اداره کل امور عشایر استان فارس با برش شهرستانی و با تلاش در جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است، تهیه و جهت اجرا در دست پیگیری قرار گرفته است.

گفتنی است اساسا مهاجرت از جامعه تولیدکننده به جامعه مصرف‌کننده پدیده مذمومی است که باعث نابودی اقتصاد تولیدی می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار