دریافت وجه از کشاورزان در مراکز خرید گندم ممنوع است

رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به در نظر گرفتن کمک هزینه جهت حمل محصول برداشت شده از مزرعه تا سیلو برای کشاورزان، عنوان کرد: اخذ وجه از کشاورزان در مراکز خرید تحت هر عنوانی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شریف خسروی در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به اینکه باید تا جایی که امکان دارد کمباین‌ها شبانه روزی کار کنند تا کشاورزان معطل نشوند و محصول گندم آن‌ها به موقع جمع آوری شود، ادامه داد: برخی کمباین‌ها دارای نقص فنی بوده و در هنگام جمع آوری محصول، دارای ریزش هستند که باید بررسی و از فعالیت آن‌هایی که دارای ریزش جلوگیری شود.

وی با اشاره به ریزش ۲۰ درصدی محصولات برداشت شده توسط کمباین ها، افزود: ریزش محصولات توسط کمباین‌ها یعنی نابودی یک پنجم تولیدات کشور و لذا باید تا جایی که می‌توانیم جلوی این مشکل را بگیریم تا کشور اقتصادی شکوفا داشته و از واردات بی نیاز شویم و دسترنج کشاورزان نیز هدر نرود.

خسروی با تاکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاران است، افزود: از سرمایه گذاران حمایت نکنیم کار سخت‌تر می‌شود چرا که طرح‌های تعریف شده به تملک بانک در می‌آیند و لذا اولویت در مراکز خرید باید با سیلو‌ها باشد و توزیع بگونه‌ای باشد که از سرمایه گذار حمایت کنیم.

وی با اشاره به مشاهده مواردی از خروج گندم به صورت قاچاق، گفت: گرچه اولویت اول باید بر تامین نیاز‌های خودمان باشد، اما باید مدافع حقوق کشاورزان هم باشیم.

فرماندار سلسله در این جلسه عاملین توزیع آرد شهرستان خصوصا سهمیه روستایی را نیازمند بازنگری مجدد دانست و اجرای آن را از مدیرکل غله لرستان خواستار شد.

رئیس جهاد کشاورزی سلسله نیز با اشاره به کاشت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم و حدود چهار هزار هکتار گندم آبی در شهرستان، گفت: ۶۵۰ هکتار از مزارع شهرستان نیز به کشت کلزا اختصاص یافته است.

رضا سوخته زاری با اشاره به مشکل عدم حمل نهاده‌های زراعی از استان به شهرستان در فصل داشت، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته میزان ۵۶ هزار تن کود اوره و فسفاته به شهرستان حمل و میان کشاورزان در فصل داشت توزیع شد.

وی با اشاره به همزمان شدن مبارزه با عوامل آفت زای مزارع با شیوع ویروس کرونا در شهرستان، بیان کرد: با تدابیر صورت گرفته و رایزنی با عاملین فروش سم، میزان سم مورد نیاز هر روستا توسط دهیاران برآورد و بدون تجمع در میان آن‌ها توزیع شد.

سوخته زاری با اشاره به آمادگی پنج مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزا در شهرستان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پرداخت تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی، سیلوی ذخیره گندم شهرستان به بهره برداری رسید و امسال آماده ذخیره گندم برداشت شده شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به در نظر گرفتن کمک هزینه جهت حمل محصول برداشت شده از مزرعه تا سیلو برای کشاورزان، عنوان کرد: اخذ وجه از کشاورزان در مراکز خرید تحت هر عنوانی ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه گندم شهرستان یکی از مطلوب‌ترین و با کیفیت‌ترین گندم‌های استان است، افزود: از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انتظار می‌رود نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کمباین داران همکاری لازم را داشته باشد و از خروج کمباین داران از شهرستان نیز تا پایان فصل برداشت جلوگیری شود

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.