بهره برداری نخستین کارخانه فرآوری گل‌محمدی امسال در لرستان

نخستین کارخانه فرآوری گل محمدی تا پایان سال در شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا احمدوندی مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان اظهارداشت: گل محمدی را می‌توان در بیشتر مناطق لرستان کشت کرد و هم اکنون این محصول در شهرستان‌های الیگودرز، بروجرد، خرم‌آباد، دورود و ازنا کشت می‌شود.

او با بیان اینکه ۷۴۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی رفته است افزود: در بازه زمانی یک تا سه سال از اراضی زیر کشت گل محمدی در لرستان ۸۰۰ تن محصول برداشت می‌شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان متوسط برداشت گل محمدی از اراضی استان را نیم تن در هکتار برشمرد و عنوان کرد:در برخی از مناطق استان از جمله شهرستان بروجرد برداشت گل محمدی به چهار و نیم تا پنج تن رسیده و با افزایش سن کشت به چهار تا پنج سال میزان برداشت به بیش از پنج تن در هکتار افزایش پیدا می‌کند.

او فصل کشت گل محمدی در لرستان را پاییز و اواخر زمستان دانست و بیان کرد: ارقام کشت شده مصارف مختلفی برای برای گلاب گیری، عرق‌گیری و غذایی دارد.

احمدوندی گفت: هدف اصلی برداشت گل محمدی در استان تولید اسانس است و برداشت سه تا چهار تن گل محمدی از هر هکتار معادل تولید یک لیتر اسانس است که این میزان تا ۱۵۰ میلیون تومان در بازار‌های بین المللی درآمدزایی دارد.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه راه‌اندازی تعاونی تولیدکنندگان گل محمدی لرستان در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: کارخانه و صنایع فراوری گل محمدی در شهرستان الیگودرز در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار