شهردار اهواز از ثبت ۳ هزار و۷۰۰ تماس تلفنی مزاحم با آتش نشانی اهواز طی یک روز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی مزاحمی یا غیر واقعی با سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز گزارش شده است.

او افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت فعالیت سازمان آتش نشانی حتی یک تماس غیرواقعی می‌تواند خطرساز باشد، لطفا کمی تامل کنیم.

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این خصوص بیان داشت: برنامه ریزی برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش تماس تلفنی مزاحم با سازمان آتش نشانی انجام شده است، اما اکنون نیز شاهد برقراری این چنین تماس‌ها هستیم که نباید صورت گیرد.

او ادامه داد: تنها راه پس از برقراری تماس با سازمان آتش نشانی راستی آزمایی، پرسش و پاسخ است و مردم بدانند با برقراری تماس‌های مزحمی امکان رسیدن به موقع آتش نشانان به محل‌های حادثه را طولانی می‌کند، یک دقیقه دیر رسیدن به محل حادثه می‌تواند فاجعه به بار نشاند بنابر این ما از شهروندان تقاضا داریم این امر را انجام ندهند.

قنبری تصریح کرد: با مشغول کردن سامانه ۱۲۵ آتش نشانی این امکان وجود دارد که خبر اطلاع رسانی حادثه دیگری با تاخیر منتقل شود و این امر منجر به ایجاد حادثه‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.