منابع خبری کره جنوبی از انفجار دفتر هماهنگی سئول-پیونگ‌یانگ در منطقه مرزی غیرنظامی بین دو کره خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از وقوع انفجار مهیب در منطقه غیرنظامی مرز بین دو کره خبر داد.

این خبرگزاری با استناد به برخی منابع اعلام کرد این انفجار در نزدیکی مجتمع صنعتی شهر کائسونگ (Kaesong) در نزدیکی مرز کره شمالی رخ داد.

مجتمع شهر کائسونگ منطقه ویژه اقتصادی در مرز بین دو کره است که به طور مشترک توسط کره شمالی و کره جنوبی اداره می‌شود. طبق گزارش‌ها، ۱۲۴ شرکت کره جنوبی در این مجتمع با بیش از ۵۴۰۰۰ کارمند کره شمالی فعالیت می‌کنند.

به ادعای خبرگزاری یونهاپ ممکن است پیونگ یانگ دفتر ارتباط بین دو کره را در شهر کائسونگ منفجر کرده باشد.

وزارت اتحاد کره جنوبی تأیید کرده است که انفجار در دفتر ارتباط بین دو کره در شهر مرزی کائسونگ در ساعت ۱۴:۴۹ به وقت محلی رخ داده است.

هفته گذشته، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- هشدار داد که سئول به زودی شاهد سقوط یک دفتر ارتباطی "بی‌فایده" در شهر مرزی کائسونگ خواهد بود.

خواهر کیم جونگ اون پیشتر گفته بود دو کره توافق کرده‌اند که از انتشار و پخش اعلامیه‌هایی علیه یکدیگر خودداری کنند. این در حالی است که سئول به پخش این اعلامیه‌ها در مرز دو کشور ادامه می‌دهد.

کره شمالی در روز‌های گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش بروشور علیه پیونگ‌یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور را خواهد بست. پیش از این خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه نوشت با افزایش تنش‌ها میان سئول و پیونگ‌یانگ، ارتش کره جنوبی نظارت خود را بر فعالیت‌های نظامی همسایه شمالی‌اش افزایش داده است.

ارتش کره شمالی نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد برای اعزام نظامیان خود به مناطق مرزی عاری از تسلیحات این کشور با کره جنوبی و هرگونه تصمیم دولت این کشور درباره اقدامات خارجی آماده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار