مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوغانداری به مددجویان این نهاد حمایتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان به مددجویان فعال کمیته امداد گیلان در زمینه نوغانداری پرداخت می‌شود.

او ایجاد فرصت‌های شغلی و گسترش مشاغل خانگی با هدف ارتقاء سطح اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را یکی از اهداف مهم تلقی کرد و افزود: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در بین هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در شهرستان‌های مختلف گیلان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید پیله ابریشم از سوی مددجویان کمیته امداد گیلان امسال با ۵۰ درصد رشد به بیش از ۹۵ تن برسد، گفت: امروزه بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند بنابراین باید با اتخاذ تمهیدات لازم این آمار را کاهش دهیم.

اهرابی، تلاش کمیته امداد برای ایجاد شغل برای روستائیان را مورد توجه قرار داد و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به سمت شهر‌ها را از جمله کارکرد‌های مثبت این اقدام تلقی کرد و افزود: اشتغال‌زایی روستائیان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، از جمله حوزه‌هایی است که کمیته امداد گیلان به آن توجه زیادی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه پارسال تفاهمنامه همکاری میان کمیته امداد استان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد، گفت: طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر ۴۵ روز است بنابراین این حرفه می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش، توسعه و درآمدزایی جانبی در این صنعت داشته باشد.

اهرابی افزود: توزیع رایگان تخم نوغان میان مددجویان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری، برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای و دوره‌های آموزشی فنی برای مددجویان علاقمند بخشی از اقدامات کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد گیلان با ایجاد اشتغال پایدار را همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد اعلام کرد و گفت: بر اساس همین اهداف تعیین شده کمیته امداد گیلان با پرداخت تسهیلات ارزان، مددجویان تحت حمایت خود را در مسیر خودکفایی اقتصادی هدایت می‌کند.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۵ تن پیله کرم ابریشم از سوی مددجویان کمیته امداد گیلان تولید و روانه بازار شود، تصریح کرد: با توجه به نرخ تعیین شده هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم، درآمد مددجویان نوغان دار امسال به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.