استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان جزو سه استان برتر کشور در جذب تسهیلات اشتغالزایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به توان و ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: طرح‌های پیشنهادی این استان برای مشارکت با قرارگاه خاتم الانبیاء تا ۱۰ روز آینده بررسی خواهد شد.

او افزود: این طرح‌ها پس از ۱۰ روز بررسی کارشناسی به امضای تفاهمنامه منجر می‌شود.


بیشتر بخوانید: قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌تواند برای تکمیل پروژه‌های عمرانی همکاری کند


عباسی اضافه کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های راه و شهرسازی، عمران شهری، بهداشت و درمان، اقتصادی، تولیدی، کشاورزی، صنعت، آب، انرژی خورشیدی، فرهنگی و گردشگری است.

او ادامه داد: علاوه بر مشکلات بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، اما این استان در حال توسعه است.

عباسی گفت: چهارمحال و بختیاری هم اکنون پنج درصد فولاد، ۲.۵ درصد سیمان، ۳.۵ درصد گوشت، ۴۵ درصد نیترات، ۲۰ درصد ماهی قزل آلا، ۲۰ درصد بادام، ۲۳ درصد مرغ و ۸۵ درصد خوراک دام و آبزیان کشور را تولید می‌کند.

او افزود: این استان ۴۰ هزار دانشجو، ۹ هزار کامیون با ۲۷ هزار راننده و واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی شامل انواع لوازم خانگی، ورق‌های گالوانیزه و خودرو، موکت، چادر مشکی، قند و شکر و پتروشیمی دارد که این ظرفیت‌های مهم می‌تواند در تسریع توسعه استان نقش آفرینی کنند.

عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری جزو سه استان برتر کشور در جذب تسهیلات اشتغالزایی است.

او ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیاء می‌تواند در ساخت پتروشیمی بروجن با نیاز اجرای ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال خوراک از گچساران وارد میدان شود.

عباسی گفت: مجوز‌های این طرح صادر شده و دولت برای تامین اعتبار لوله‌گذاری پتروشیمی بروجن تعهد دارد.

او افزود: مجوز‌های احداث کارخانه سرم‌سازی انسان و دام در شهرک صنعتی بن صادر شده است که برای اجرا نیازمند مشارکت ۵۰۰ تا یکهزار میلیارد ریالی است.

عباسی اضافه کرد: امید است با ورود و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء این طرح عملیاتی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار