مهم‌ترین حوادث امروز ۲۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف تریلر حامل کالای قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف کالای قاچاق با ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به توقیف تریلر حامل کالای مظنون به قاچاق میلیاردی در کازرون، در این باره اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کنارتخته، به یک دستگاه تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، تعداد ۳۹۳ تنه و اجزاء دوچرخه مظنون به قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

کشف ۱۸۹ راس گوسفند قاچاق در اقلید

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۸۹ راس گوسفند قاچاق در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف ۱۸۹ راس گوسفند قاچاق در اقلید، در این باره اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پلیس آگاهی شهرستان اقلید هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو، ۱۸۹ راس گوسفند مظنون به قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به منظور همکاری با پلیس و مشارکت در برقراری نظم و امنیت، با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی زمینه بروز وقوع هرگونه جرایم را کاهش دهید.

کفش‌های قاچاق میلیاردی در لارستان کشف شدند

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کفش قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲۴۰ جفت کفش مظنون به قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در حمایت از کالای ایرانی هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

مرگ خانم جوان بر اثر غرق شدگی در روستای تنگ براق اقلید

مسئول روابط عمومی اورژانس فارس، از فوت خانم جوان ۳۵ ساله بر اثر غرق شدگی در روستای تنگ براق اقلید خبر داد.

حسن همتی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اشاره به مرگ خانم جوان ۳۵ ساله بر اثر غرق شدگی، در این باره اظهار کرد: این حادثه امروز در روستای تنگ براق اقلید اتفاق افتاد.

او با بیان اینکه فرد حادثه دیده قبل از رسیدن اورژانس جان خود را از دست داده بود، ادامه داد: برای امدادرسانی به فرد حادثه دیده یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

همتی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا از شنا در استخر‌های غیرمجاز و بدون مربی خودداری کنند.

کشف زمین خواری ۱۹ میلیاردی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از رفع تصرف ۳۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف ۳۴ هکتار از اراضی ملی در حوالی روستای نوایگان و منطقه چنار برفدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی شهرستان داراب ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی برای بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۲ نفر حدود ۳۴ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیرقانونی به تصرف خود در آورده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه با حکم قضائی زمین‌ها از دست متصرفان رفع تصرف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین‌های تصرف شده، ۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

پلمب باغ و تالار متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب باغ و تالار متخلف در پی دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به پلمب باغ و تالار متخلف در مرودشت اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در یکی از باغ و تالار‌های این شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دستور بر پلمب این ملک‌ها را داد.

او افزود: به همین منظور ماموران دایره نظارت براماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با حضور در محل اقدام به پلمب این باغ و تالار کردند.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این شرایط که ویروس کرونا سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند و برگزاری مراسم و مجالس عروسی طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است، افراد فرصت طلب که به دنبال سود خود هستند، اقدام به برگزاری چنین مراسماتی در باغ‌های شخصی می‌کنند.

کشف ۳ خودرو مسروقه در شیراز

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز از کشف ۳ خودرو سواری مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ داریوش توکلی رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز با اشاره به کشف ۳ خودرو سواری مسروقه، در این باره گفت: به منظور شناسایی و برخورد با سارقان و کشف خودرو‌های مسروقه، ماموران انتظامی این کلانتری در ۲۴ ساعت گذشته در هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، طی سه عملیات به ۲ دستگاه سواری پراید بلاصاحب و یک خودرو لیفان در هنگام حرکت مشکوک شدند.

سرهنگ توکلی اضافه کرد: ماموران پس از استعلام از مرکز مطلع شدند که خودرو‌های کشف شده مسروقه و از جنوب شیراز سرقت شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر سارق که راننده سواری لیفان بود دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: اقدامات قانونی برای تحویل خودرو‌های مسروقه به مالباختگان در دست اقدام است.

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز با بیان اینکه برخورد قاطعانه با مجرمان از اولویت این مجموعه انتظامی است، از شهروندان خواست هرگونه رفتار و موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

بازداشت سارق موتورسیکلت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری یک سارق و کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا با اشاره به دستگیری دستگیری یک سارق در فسا، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در آپارتمان‌های سطح شهر، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق شده و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۸ فقره سرقت موتورسیکلت در آپارتمان‌های سطح شهر اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها تحویل مالباختگان شد، از شهروندان خواست در زمان پارک کردن موتورسیکلت خود در پارکینگ آپارتمان، آن را به شی محکم و ثابت قفل و زنجیر کنید.

توقیف تریلر و کشف ۱۰ میلیاردی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۲ هزار و ۳۸۷ قطعه لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام اجرای ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن موفق به کشف ۲ هزار و ۳۸۷ قطعه لوازم یدکی مظنون به قاچاق و بدون مجوز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف یک میلیاردی لوازم خانگی مظنون به قاچاق

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد ریال لوازم خانگی مظنون به قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به کشف یک میلیارد ریال لوازم خانگی، اظهار کرد: به منظور طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به دو دستگاه خودرو برلیانس و وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، ۳۰ دستگاه لوازم خانگی مظنون به قاچاق از نوع ظرفشویی، لباسشویی، کولرگازی، تلویزیون، آبسردکن، بخاری گازی، چرخ خیاطی، مخلوط کن، بخاری نفتی، بخارساز و دوربین مداربسته که همگی بدون مدارک قانونی و گمرکی بود، کشف شد.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار