پارلمان عربی توقف حملات ترکیه به شمال عراق را خواستار شد

رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن حملات ترکیه به شمال عراق، متوقف شدن این حملات را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، مشعل بن فهمی السلمی، رئیس پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد و احترام به حاکمیت بغداد و توقف آن را خواستار شد.

در این بیانیه آمده است: عملیات نظامی یک‌جانبه ترکیه در شمال عراق را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار توقف آن هستیم.

السلمی تأکید کرد: این اقدامات تجاوز به حاکمیت جمهوری عراق، نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد، قانون و عرف بین‌الملل، نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌ا‌لملل و احترام نگذاشتن به حسن همجواری است.

وی در ادامه این بیانیه ضمن تایید واکنش‎های پارلمان عراق و وزارت خارجه این کشور در محکومیت حملات مذکور، افزود: پارلمان عربی حامی تصمیمات عراق برای دفاع از حاکمیت و مقابله با هر تجاوزی به اراضی خود است.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز عملیات نظامی را که ترکیه در مناطق شمالی عراق با بهانه پیگرد قرار دادن عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرده، محکوم و تأکید کرد که مداخله نظامی ترکیه به منزله تجاوز به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و بدون هماهنگی با دولت بغداد به انجام رسیده است. این مسأله را نشانگر بی توجهی آنکارا به قانون بین الملل و روابط خود با همسایگان عرب خواند.

جنگنده‌های اف ۱۶ ترکیه بامداد دوشنبه مناطق سنجار در شمال عراق را گلوله باران کردند و این تجاوز و نقض حریم هوایی عراق را هدف قراردادن تروریست‌های پ. ک. ک توصیف کرد و وزارت دفاع ترکیه امروز (چهاشنبه) از آغاز عملیات زمینی در مناطق کردنشین شمال عراق خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه افزود نیرو‌های نظامی برای مبارزه با نیرو‌های حزب کارگران کردستان، وارد استان دهوک در منطقه کردستان عراق شدند.

این درحالی است که پارلمان و وزارت خارجه عراق و برخی احزاب و ائتلاف‌های این کشور حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد و خواستار مقابله فوری با این تجاوزات شدند.

وزارت خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد در پی عملیات اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض حاکمیت این کشور، سفیر آنکارا در بغداد احضار شده و یادداشتی اعتراضی به وی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ترکیه داره از آب گل آلود ماهی میگیره.. اینا ادعای مسلمانی دارن.. ولی ظالمن.. اگه میتونن با اسرائیل درگیر بشن..
United States of America
مهدی
۱۵:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خب با اسرایل درگیر شدن گروه تروستی پ ک ک از سوی اسرایل و امریکا حمایت می شن . این رو هم نمی دونی . امریکا به سفارش اسرایل از گروه تروستی پ ک ک در شمال سوریه حمایت می کنه . فکر کردی امریکا دلش برای کورد های سوریه سوخته ؟ هدف اسرایل هم درست کردن فلسطین اشغالی اینبار در شمال سوریه هستش . فرقش اینبار این هستش به جای مردم فلسطین این بار مردم شمال سوریه می کشه . به تاریخ توجه کنید قبل از تاسیس اسرایل . صهیونیست ها با دوستی وارد فلسطین شدن
آخرین اخبار