به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، تقی دولت آبادی گفت : در این مرکز، تمامی تماسهای حوزه حوادث و بیماریها در نقاط مختلف استان به غیر از مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین، به این مرکز منتقل میشود و اقدامات لازم از قبیل اعزام آمبولانس از طریق این مرکز انجام میگیرد.
او با اشاره به مزایای راه اندازی مرکز دیسپج گفت : استفاده از GPS و مشخص شدن محل تماس گیرنده و پایش آمبولانسها، استفاده از بستر اینترنت در اعزام آمبولانسها، پایش و نظارت بیشتر بر عملکرد پایگاههای اورژانس سطح استان و بروز شدن آمارها از مزایای راه اندازی این مرکز است.
دولت آبادی بیان داشت : در هر شیفت این مرکز پنج نفر مشغول فعالیت هستند که سه نفر مسئول پاسخگویی به تلفنها و دو نفر مسئول اعزام آمبولانسها هستند.
او در خصوص تعداد تماسهای اورژانس پیش بیمارستانی استان خراسان شمالی در سال ۹۸ گفت: تعداد کل تماسهای حاصل شده با مرکز دیسپج ۱۳۹ هزار و ۸۲۰ تماس بود که از این تعداد ۳۱ هزارو ۱۰۱ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد.
انتهای پیام/ه