دولت بودجه ساخت مدارس را بیش از سه برابر افزایش داده است

وزیر آموزش و پرورش گفت:شروع سال تحصیلی باید یک جشن ملی باشد و باید از هر فرصتی برای تبدیل کردن آموختن و فراگیری به یک جشن و شادی ملی استقبال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   جوان حاجی میرزایی وزیر اموزش و پرورش گفت:کار آموزش و پرورش یک کار جذاب و با ارزش برای جامعه است و در شروع سال تحصیلی باید از هر فرصتی به تبدیل کردن یک جشن استقبال کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه احساس مسیولیت بالایی در فرهنگیان کشورمان وجود دارد گفت:در بعضی از کشور‌ها با شروع کرونا اسفند ماه را پایان سال تحصیلی اعلام کردند، اما در ایران اعتبار سال تحصیلی را حفظ کردیم و آموزش تعطیل نشد.

او با اشاره به اینکه موضوع احداث مدارس یکی از وظایف و ما موریت‌هایی است که دولت به عهده دارد افزود:از سال ۹۶که ۸۴۰میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس اختصاص پیدا کرده؛ دولت در فاصله سال‌های ۹۷تا۹۹ این اعتبار را به ۲هزارو ۸۶۰میلیارد تومان رسانده که تقریبا بیش از سه برابر بودجه ساخت مدارس را افزایش داده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که اگر خیرین برای ساخت مدرسه مشارکت کردند؛ در روستا‌ها با پرداخت ۳۰درصد کمک از خیرین؛ دولت ۷۰درصد مابقی را پرداخت میکند و اگر خیرین در شهر‌ها ۵۰درصد برای ساخت مدارس کمک کردند؛ دولت ۵۰درصد برای حمایت از کار خیرین پرداخت خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه خیرین در استان خراسان شمالی بین ۲۰تا ۲۲و ۲۵در نوسان بوده است افزود:استان خراسان شمالی از نظر اعتباراتی که در طرح‌های ملی نوسازی مدارس داشته در سال ۹۶ پنجاه و پنج میلیارد تومان بوده که خیرین خراسان شمالی در سال ۹۶یازده میلیارد تومان کمک کرده اند. در سال ۹۸پانزده میلیارد تومان از طرف خیرین برای ساخت مدارس پرداخت شده است و پیش بینی میشود در سال ۹۹ این مبلغ به ۱۸میلیارد تومان افزایش یابد.

او با بیان اینکه باید ایران را یکپارچه و سراسر مدرسه کنیم گفت:طرحی با عنوان طرح آجر به اجر مطرح کردیم که در این طرح هر ایرانی با اهدای یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت میکند.

او افزود :این طرح دو حسن دارد. حسن اول این است که میتوان کمک‌های بیشتری را جذب کرد و حسن دیگر ایجاد فرهنگ مشارکت در امر اجتماعی و امر مدرسه سازی است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.