مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز بعدازظهر رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی ارتفاعات جنوب استان را فرا می‌گیرد.

هشدار زرد هواشناسی در مورد رگبار‌های پراکنده و تندباد در سیستان و بلوچستانمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از بعدازظهر امروز شاهد رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات جنوب استان و در پی آن بارش‌های رگباری و تندباد موقتی باشیم.

او  افزود: با توجه به شاخص‌های همرفت انتظار وقوع رگبار تگرگ و برخورد صاعقه در برخی ارتفاعات جنوب استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های همرفتی احتمال جاری شدن رواناب و جریان یافت رودخانه‌های محلی در جنوب استان دور از انتظار نیست.

حیدری اضافه کرد: توصیه می‌شود در بعدازظهر‌ها از رفتن به ارتفاعات جنوب و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود و حتی الامکان از کار و فعالیت به ویژه فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع تندباد‌های شدید خودداری شود.

او تصریح کرد: بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه، صاعقه و تندباد لحظه‌ای از ویژگی‌های سامانه‌های همرفتی است که به طور معمول در فصل بهار و تابستان بیشتر روی می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار