فرماندار سراوان گفت: دستگاه‌های متولی باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی، با ورود، سکونت و اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز برخورد کنند.

مجتبی شجاعی اظهار کرد: شناسایی، ساماندهی و استرداد اتباع غیرمجاز به کشور خودشان، نیازمند اقدام عاجل مسوولان است، اما آن چه که این موضوع را بغرنج‌تر می‌کند، رفتار‌های احساسی ناشی از نبود آگاهی و نگرانی از سوی برخی شهروندان است.

وی تاکید کرد: برابر قانون کار، اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا کارت کار موقت، اجازه اشتغال در کشور را ندارند و در صورت اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آنها متخلف و مشمول جریمه خواهد شد.

فرماندار سراوان با تشکر از نیروی انتظامی بیان کرد: شناسایی و استرداد مهاجران غیرقانونی باید همواره با رعایت شئون انسانی در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد.

نهاد‌های متولی از ورود و اقامت اتباع بیگانه غیرمجاز جلوگیری کنند

تبعات و تهدیدات ورود و اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه

وی تصریح کرد: ارمغان این حضور غیرقانونی، منجر به اشغال فرصت‌های شغلی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد پدیده حاشیه نشینی و تغییر بافت جمعیتی شهرها، استفاده از خدمات آموزشی، بهداشتی، رفاهی، یارانه‌ای و تحمیل هزینه بر اقتصاد شهرستان شده است.

شجاعی ازدواج‌های غیرقانونی اتباع غیرمجاز با اتباع ایرانی و تولد فرزندان بی هویت، انتقال بیماری‌های واگیردار و خطرناک و به خطر انداختن سلامت جامعه را از دیگر تبعات حضور غیرمجاز اتباع خارجی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه فردی بدون مدارک هویتی وارد کشور شود، منزلی اجاره و ازدواج کند، مشغول کاری شود و بدون پرداخت مالیات و عوارض از خدمات شهری بهره‌مند شود، قطعا می‌تواند بستری برای ظهور و بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار