مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: موافقت اصولی نخستین اقامتگاه سنتی در شهر کاشمر توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا یوسفی مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشمر گفت: کمبود فضای اقامتی دارای استاندارد گردشگری از جمله مشکلات زیرساختی این صنعت در کاشمر است.

او افزود: با توجه به اینکه کاشمر دارای بافت تاریخی و قدیمی بوده و بعضی خانه‌های بالای صد سال در در دل بافت‌های این شهر هنوز هم هم پابرجاست و از طرفی امروزه گردشگران نسبت به فضا‌های سنتی و خانه‌های قدیمی علاقه بیشتری نشان می‌دهند که باید از این فرصت استفاده شود.

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشمر ادامه داد: به همین منظور با پیگیری بخش خصوصی یک باب منزل قدیمی با هدف راه اندازی اقامتگاه سنتی خریداری و اقدامات اولیه آن در خصوص صدور مجوز انجام شده است این منزل قدیمی به وسعت تقریبی هزار متر با معماری دوران پهلوی اول بوده و فضا‌های مطبخ، حیاط، اتاق‌های مهمان‌خانه و تنور را در خود جای داده است.

یوسفی بیان کرد: هم اکنون هشت اقامتگاه بوم گردی در حوزه شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ پروانه فعالیت دارند و همچنین موافقت اولیه سه اقامتگاه بوم گردی دیگر در این دو شهرستان نیز دریافت شده است.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.