رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه گفت: ۹۰۰ میلیون ریال برای احیای صنایع دستی زاوه اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه گفت: ۱۰۰ هنرمند زاوه در بیش از هشت رشته شامل نمدمالی، فرت بافی، ساخت ساز‌های سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، آهنگری سنتی، گلیم‌بافی، چاقوسازی سنتی و ابریشم‌بافی فعال هستند.

او با بیان اینکه تمام هنرمندان زاوه دارای شناسنامه و گواهینامه هستند، ادامه داد: آموزش، تولید و عرضه صنایع دستی از جمله رویکرد‌های اصلی در این زمینه است و در هم اکنون ۶۰ کارگاه صنایع‌دستی به صورت خانگی و ۴۰ کارگاه به صورت گروهی در این شهرستان فعال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه و زاوه ادامه داد: با هدف حمایت از هنرمندان، از طریق تسهیلاتی که تاکنون در این زمینه پرداخت شده، اشتغال مطلوبی به ویژه در مناطق روستایی زاوه ایجاد شده است.
 

بیشتربخوانید:صنایع دستی در زاوه صاحب، خانه شد


محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه نخستین خانه صنایع دستی این شهرستان افتتاح شد، در آینده نزدیک شاهد احیای بسیاری از رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در این منطقه خواهیم بود.

او تصریح کرد: پارسال چهار میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان زاوه پرداخت شد و امسال نیز یکی از اولویت‌های اصلی پرداخت تسهیلات به این هنرمندان است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.