رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سال ۹۸ تعداد کل تماس‌های حاصل شده با مرکز دیسپج، ۱۳۹ هزار و ۸۲۰ تماس بود که از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۰۱ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  تقی دولت آبادی رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در این مرکز، تمامی تماس‌های حوزه حوادث و بیماری‌ها در نقاط مختلف استان به غیر از مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین، به این مرکز منتقل می‌شود و اقدامات لازم از قبیل اعزام آمبولانس از طریق این مرکز انجام می‌گیرد.

دولت آبادی با اشاره به مزایای راه اندازی مرکز دیسپج گفت: استفاده از GPS و مشخص شدن محل تماس گیرنده و پایش آمبولانس‌ها، استفاده از بستر اینترنت در اعزام آمبولانس‌ها، پایش و نظارت بیشتر بر عملکرد پایگاه‌های اورژانس سطح استان و بروز شدن آمار‌ها از مزایای راه اندازی این مرکز است.

رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: در هر شیفت این مرکز پنج نفر مشغول فعالیت هستند که سه نفر مسئول پاسخگویی به تلفن‌ها و دو نفر مسئول اعزام آمبولانس‌ها هستند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.