رئیس جمعیت هلال احمر گفت: چهار هزار امدادگر در انجام تب سنجی و کنترل خروجی شهر‌ها همکاری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر، در حاشیه مراسم دومین مانور زلزله صفر لحظه‌ای کشور در شمال شهمیرزاد، ضمن بیان اینکه این جمعیت به عنوان بازوی پرتوان وزارت بهداشت در مقابله با کرونا، اقدامات مؤثری را به انجام رسانده است، گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نیروی امدادگر در ایام پیک کرونا هلال احمر را یاری رساندند و همچنین چهار هزار امدادگران نیز در انجام تب سنجی و کنترل خروجی شهر‌ها حضور داشتند.

او بابیان اینکه استان‌های پرخطر مورد پایش بیشتری واقع شدند، افزود: جمعیت هلال احمر روزانه ۷۰ هزار ماسک، ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده و چهار هزار گان را تولید و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با قدردانی از مردم در انجام امور بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود علی رغم رفع برخی محدودیت‌های اعمال‌شده در ایام اوج کرونا، با رعایت اصول و مقررات بهداشتی، مدافعان سلامت را در انجام مسئولیت‌ها و وظایف خودیاری دهند.

همتی ضمن بیان اینکه با تاکید رئیس جمهور مناقصات و اقدامات مرتبط با خرید لوازم و تجهیزات امدادی موردنیاز جمعیت هلال احمر از صبح فردا آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بروزرسانی موجودی انبار‌ها و تأمین نیاز‌های لجستیکی و نیز افزایش خانه‌های هلال در سراسر کشور در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

او در پایان ضمن بیان اینکه با انجام مانور‌های اجرایی این جمعیت روز به روز بر میزان آمادگی نیرو‌های این جمعیت افزوده می‌شود، بیان کرد: اگرچه تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب همچنان فاصله وجود دارد، اما تلاش می‌شود با تأمین تجهیزات، رفع مشکلات و ارائه آموزش‌های لازم در راستای تحقق این هدف گام برداریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار