خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، گفت: با بهره گیری از روشهای متنوع ومؤثر آموزشی وایجاد محیطهای یادگیری پویا واستمرار آن درخانه ۸۰۰ دانش آموزبا نیاز ویژه در این پویش، جشنواره ومسابقات ازشروع فعالیت مدارس مجازی شرکت کردند.
او پویش دقیقهای برای سلامتی، آگاهی بخشی کرونا، ورزش در خانه، هر دانش آموز با نیاز ویژه یک سفیرسلامت، مسابقات کیمیای هنروقرآن وعترت وجشنوارههای مهارتی وبازیهای آموزشی را به عنوان نمونههای از فعالیتهای برگزارشده در مدارس مجازی عنوان کرد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویشها یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویشها همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان وآموزش در ارتباط هستند.
او اظهار کرد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرآیند تعلیم وتربیت ادامه یابد.
به گفته رنجبر اگر دانش آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی وحرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها وتوانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه میشود.
او بیان داشت: خانه بهترین و امنترین مکان برای مصون ماندن در مقابل ویروس کرونا میباشد، پس در خانه بمانیم تا محافظ سلامتی خود و خانواده باشیم.
انتهای پیام/ع