اکبری گفت: مقرر شده است تا بیش از ۹۰ درصد خدمات بانکی طی ۳ ماه آینده کاملا الکترونیکی شود.

بیمه شدگان سیل به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز مراسم رونمایی از بیمه بازسازی و تجهیز ۵۰۰ هزار خانه روستایی در مقابل با حوادث و بلایای طبیعی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به طرح سجام، اظهار کرد: طرح سجام کمک محسوسی به کاهش مراجعات افراد به بانک جهت افتتاح حساب کرد. سال ۹۹ با رونق بورس حجم زیادی از مردم روانه بازار بورس شدند و برای دریافت کد بورسی با وجود بیماری کرونا به بانک‌ها مراجعه می‌کردند که با طرح سجام این مشکل حل شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ تا۲۰ هزار نفر از طریق سامانه سجام و موبایل بانک مهر ایران احراز هویت آنلاین، بدون حضور فیزیکی داشتند. مقرر شده است تا بیش از ۹۰ درصد خدمات بانکی طی ۳ ماه آینده کاملا الکترونیکی شود.

تمام خانه های سیل زده تا یکسال بیمه می‌شوند

اکبری ادامه داد: حدود ۵۰۰ هزار خانه روستایی در بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ روستا در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در مقابل بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله بیمه شدند.

این مقام مسئول گفت: بانک مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض الحسنه کشور پس از ارائه ۱۳ سال خدمات شفاف موفق به جذب ۹ میلیون مشتری و پرداخت ۷ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه شده است.

اکبری با تشریح این طرح بیان کرد: این طرح تمام خانه‌های واقع شده در روستا‌های سه استان یاد شده را در برمی‌گیرد و علاوه بر ساختمان مسکونی، اثاثیه منزل روستائیان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به وام قرض الحسنه ۲ تا ۵۰ میلیون تومانی به ۳ میلیون نفر، گفت: منابع قرض الحسنه بانک در سال ۸۶ حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به این موضوع که اشتغال روستایی از اواخر سال ۹۷ با پرداخت ۶۰ هزار فقره تسهیلات در دستور کار قرار گرفته، گفت: ۲۸۰ هزار فقره وام معیشتی به مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در یک سال و نیم گذشته با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) از منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

اکبری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سه خدمت بورس، بانک و بیمه را به صورت یک بستر الکترونیک به مشتریان بانک ارائه کنیم. همچنین بانک از ابتدای فعالیت به عنوان یک بانک اجتماعی شناخته شده و رویکرد هیات مدیره بانک نیز حضور پررنگ در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی است که از اشتغال‌های روستایی آغاز شد و خود ۶۰ هزار طرح در روستا‌ها برعهده گرفتیم تا تسهیلات از سوی بانک پرداخت شود و خود ۳۵ تا ۴۰ هزار فقره پرداخت شده و حدود ۲۸۰ هزار فقره تسهیلات با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده و موضوع بعدی به سازی خانه‌های روستایی بود که در حال انجام است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: سال گذشته دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و امسال نیز برنامه ریزی شده تا ۳ میلیون نفر از تسهیلات بانک برخوردار شوند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار