صدور بالغ بر ۳۸ هزار سند مالکیت کاداستری در فارس

مدیرکل ثبت فارس از صدور بالغ بر ۳۸ هزار سند مالکیت کاداستری از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن بیان صدور ۳۸ هزار و ۱۵۵ سند مالکیت کاداستری از ابتدای امسال تاکنون در ادارات تابعه ثبتی استان فارس، اظهار کرد: در همین مدت شاهد رسیدگی و پاسخگویی به ۲۸ هزار و ۶۷۴ استعلام واصله و وصول بالغ بر ۲۳ هزار خلاصه معامله از دفاتر اسناد رسمی توسط این ادارات هستیم.

او ابراز داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس با داشتن ۴۴ واحد ثبتی تابعه و بهره گیری از ۳۸۹ دفتر اسناد رسمی، ۱۷۰ دفتر ازدواج رسمی و ۸۴ دفتر طلاق در سطح این استان به منظور اجرای بهینه برنامه‌های مصوب سازمانی انجام وظیفه کرده و همواره با هدف سرعت بخشی به ارائه خدمات به مراجعان جدیت در پیاده سازی هر چه مطلوب‌تر سیاست‌های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در دستور کار داشته ایم.

هاشمی با بیان اینکه شاهد صدور ۴۷ هزار سند مالکیت کاداستری در ادارات ثبت استان فارس طی مدت مشابه پارسال بوده ایم، اضافه کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و مراجعات حضوری کمتر مراجعان به سبب ملاحظات بهداشتی آمار مطلوبی در صدور اسناد مالکیت کاداستری طی ۳ ماهه امسال شاهد بوده ایم.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس تصریح کرد: به عنوان متولیان صدور اسناد مالکیت مهم‌ترین اولویت خود را حفظ حقوق مالکین و تسریع در این پروسه دانسته و با هدف تثبیت مالکیت قانونی اشخاص بر املاک و اراضی اجرای فرایند‌های خدمات رسانی مطابق با استاندارد‌های موجود را در دستور کار داریم.

او با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته به منظور تسهیل و تسریع در فرایند صدور اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری طی امسال اضافه کرد: فرایند برون سپاری تعویض اسناد با همراهی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر پستی گامی ارزشمند جهت سرعت بخشی در این زمینه و حرکت در مسیر خدمات رسانی بهینه به متقاضیان است.

هاشمی تصریح کرد: فراهم شدن زیر ساخت‌های ارائه خدمات ثبتی الکترونیک به مراجعان از قبیل برون سپاری تهیه نقشه عرصه املاک و استعلامات الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی از ادارات امور مالیاتی و شهرداری‌ها گام‌های ارزشمندی در سرعت بخشی به امور مراجعان بوده است.

او گفت: به عنوان متولیان صدور اسناد مالکیت مهم‌ترین اولویت خود را حفظ حقوق مالکین و تسریع در این پروسه دانسته و با هدف تثبیت مالکیت قانونی اشخاص بر املاک و اراضی اجرای فرایند‌های خدمات رسانی مطابق با استاندارد‌های موجود را در دستور کار داریم.

مدیرکل ثبت فارس افزود: همچنین پاسخگویی به بیش از ۱۷۲ هزار استعلام واصله و وصول بالغ بر ۱۵۵ هزار خلاصه معامله توسط ادارات ثبتی این استان در سال گذشته از دیگر اقدامات ادارات ثبتی این استان در مسیر نیل به اهداف عالیه ثبت نوین بوده است.

او بیان کرد: صدور ۸ هزار و ۱۵۹ سند در راستای قانون سامان دهی، ۳ هزار و ۸۲۴ سند قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی بدون سند رسمی و ۲ هزار و ۲۵۵ سند جهت موقوفات بخشی از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این اداره کل در بازه زمانی فوق است.

هاشمی با اشاره به آمار ادارات اجرای این اداره کل در سال گذشته، به تشکیل بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۹ پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت این استان اشاره کرد و گفت: در سال قبل بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۳۹ پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت فارس مختومه شده است.

مدیرکل ثبت این استان وصولی مطالبات بانک‌ها در سال گذشته توسط ادارات اجرای ثبت فارس را بیش از ۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال عنوان داشت و نیز میزان وصولی نیم عشر اجرایی در همین مدت را نزدیک به ۲۱۹ میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: جمع کل وصولی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان (ملی و استانی) در سال ۹۸ بالغ بر ۱ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال بوده است.

هاشمی ثبت بالغ بر ۳ هزار و ۸۳۷ شرکت و مؤسسه در اداره ثبت شرکت‌های شیراز در سال گذشته را حاصل بهره گیری این اداره از کارشناسان خبره در جهت خدمات رسانی بهینه در این حوزه برشمرد و افزود: از شرکت‌ها و مؤسسات ثبت شده در سال ۹۸ تعداد ۳ هزار و ۲۷۶ شرکت تجاری و ۵۶۱ مؤسسه غیر تجاری به ثبت رسیده است.

او عنوان کرد: قابل ذکر است از شرکت‌های تجاری ثبت شده در سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۴۸۷ شرکت سهامی خاص، ۱ هزار و ۳۶۳ شرکت با مسؤلیت محدود، ۴۱۹ شرکت تعاونی و ۷ شرکت تضامنی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن تشریح دیگر اقدامات صورت پذیرفته در سال گذشته، افزود: نظر به نقش حساس کاداستر در تثبیت مالکیت‌ها و تأکیدات و برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته در این مبحث خوشبختانه طی سال‌های اخیر اداره کل ثبت فارس در این زمینه پیشرفت‌های بسیار مطلوبی داشته است.

او، به جانمایی اطلاعات نقشه بالغ بر ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۹۴۲ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی تا آخر سال گذشته در بانک جامع کاداستر این استان اشاره کرد که تا کنون ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۱۴۱ هکتار از آن تثبیت شده است و با این احتساب، تعداد قطعات جانمایی گردیده منابع طبیعی و اراضی ملی در فارس تا پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۱ قطعه است.

هاشمی با اشاره به پیاده سازی و اجرای شبکه ماهواره‌ای "شمیم" در واحد‌های تابعه ثبتی این اداره کل‌های طی سال‌های اخیر و بهره گیری از آن در سراسر استان که در راستای اجرای بهینه قانون جامع حد نگار و تکمیل و تدقیق لایه‌های اطلاعات فنی و هندسی بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر و با هدف وحدت رویه در تهیه نقشه‌های کاداستر صورت می‌پذیرد، افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد قطعات برداشتی با "شمیم" ۴۲ هزار و ۶۳ قطعه بوده که از میزان فوق تعداد ۲۴ هزار و ۷۲۱ قطعه تثبیت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حامد
۱۹:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
این راه ما رفتیم پول هزینه کردیم همه کاری کردیم یک مرحله داشت تاسند اما گرفتاری یک برنامه شدیم پیگیری نکردیم پرونده هست نقشه خونه و متر خونه و سی دی ثبت شد به واکنش پیگیری نکردن میگه باید از اول متر کنیم از اول پول هزینه کنیم یک وقتی من به کارشناس گفتم مگر خونه ما بزرگ شد یا کوچک شد بفرما این پرونده اینها قانون خودش دارن باید دوباره ازمردم پول بگیرن وفقر و نداری درنظر نمیگیرن یا علی مدد
آخرین اخبار