موسی نژاد گفت :اشتغال گریزی و تمایل به دریافت کمک‌های بلاعوض یکی از مشکلات در زمینه خدمت رسانی به مددجویان است.

اشتغال گریزی و تمایل به دریافت کمک‌های بلاعوض یکی از مشکلات در زمینه خدمت رسانی به مددجویان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در دیدار با سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس گفت: توسعه و پشرفت استان ایلام و محرومیت زدایی از این استان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ کار و تولید و فراهم شدن زمینه چنین رویکردی است.

او افزود : اشتغال گریزی و تمایل به دریافت کمک‌های بلاعوض یکی از مشکلات در زمینه خدمت رسانی به مددجویان این استان است که باید تلاش شود چنین رویکردی در استان تغییر کند.

موسی نژاد بیان کرد :بخاطر سطح محرومیت‌ها در استان ایلام، منابع و کمک‌های مردمی به این نهاد محدود و جوابگوی سطح نیاز‌های استان نیست به این خاطر بخش عمده منابع مردمی این استان از طریق استان‌های دیگر تأمین می‌شود.

او ادامه داد : امیدواریم از ظرفیت مجلس و نمایندگان خوب این استان در زمینه کاهش محرومیت‌های این استان به خوبی استفاده شود و وضعیت استان تغییر کند.

موسی نژاد عنوان کرد : بیش از ۸۵ درصد مشاغلی که توسط کمیته امداد این استان ایجاد شده پایدار بوده و منجر به کسب درآمد و تولید شده اند.

او گفت : مهمترین مشاغلی که توسط کمیته امداد برای نیازمندان استان ایجاد شده مشاغل خرد و خانگی بوده و خانواده نیز از چنین مشاغلی استقبال بیشتری به عمل آورده اند.

موسی نژاد  افزود : در زمینه خدمت رسانی به محرومان و مددجویان نیازمند این هستیم که برخی قوانین و موانع دست و پاگیر فرا رو، از میان برداشته شوند و برخی قوانین جدید نیز در راستای گره گشایی از مشکلات محرومان وضع شود و ما از نمایندگان استان در این زمینه انتظار کمک داریم.

بیش از هزار خانواده از جمعیت معاودین در استان ایلام نیازمند حمایت هستند

او اضافه کرد : بیش از هزار خانواده از جمعیت معاودین در استان ایلام نیازمند حمایت و کمک هستند که به دلیل وجود موانع قانونی و نبود سازو کار‌های مشخص، کمیته امداد نمی‌تواند به صورت قانونی به این خانواده‌ها کمک کند که در این زمینه درخواست داریم نمایندگان استان در مجلس این مهم را پیگیری کنند.

موسی نژاد  اظهار کرد : دستور العمل‌های سخت و دست و پاگیر مربوط به ضمانت بانکی یکی از مشکلات و موانع مربوط به ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان است که در این زمینه هم انتظار داریم راهکار‌های مناسبی در نظر گرفته شده و ابلاغ شود.

او گفت : انتظار داریم بخشی از درآمد نفت و گاز مربوط به ذخایر این استان برای کمک به نیازمندان و مددجویان اختصاص داده شود.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.