رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اندیشه جهادی بسیجیان و اخلاق بسیجی، پشتوانه بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر استان کرمان در مراسم گرامیداشت روز بسبج اساتید که با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد، به خصوصیات شهید چمران اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام، دانشمند و فرمانده انقلابی میدان مبارزه، با فرمول سادگی، تقوا و دانایی نشان داد که راه شکست اهریمنان کدام است.


او با اعلام سخن امام راحل مبنی بر اینکه "بسیج لشکر مخلص خداست"، چمران را یکی از مصادیق روشن کلام رهبر کبیر انقلاب دانست و افزود: شهید چمران نماینده شایسته دانشگاه در مبارزه با سلطه طلبی، تمامیت خواهی و استکبار بود و همچنین زندگی او و سایر بزرگان عرصه نبرد نشان می‌دهد که اخلاق بسیجی و اندیشه جهادی بسیجیان، پشتوانه بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.
طاهر به سخن مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: بسیاری از پیشرفت‌ها وموفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در عصر‌های مختلف، مرهون تفکر بسیجی است.


او با اعلام اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان، خواستگاه شهیدان جلیل القدری نظیر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است بیان داشت: این دانشگاه در تبیین چشم انداز حرکت علمی خود، محور‌های ۳ گانه پیشرفت از منظر مقام معظم رهبری که در سخنرانی خویش در جمع نخبگان دانشجویی بیان کرد، را همواره بکار برده است.

طاهر درگیر شدن با مسائل کشور به این مفهوم که دانشگاه، خود را از مسائل کشور جدا نداند، تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان که فراتر از تعلیم است و باید با جهت گیری اخلاقی و معنوی انجام شود، تحول مستمر و دائمی در محیط دانشگاه در راستای پیشرفت را از جمله ی این محور ها برشمرد.


او ابراز امیدواری کرد: نظام دانشگاهی ما بتواند با تاسی از اندیشه‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری در مسیر شهدا گام بردارد و در توسعه تفکر بسیجی نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار