اجرای بیش‌از ۳۹ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه نوین آبیاری تاکنون در سطح ۳۹ هزار و ۲۳۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان اجرایی شده است.

محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری به شمار می‌رود.

او  افزود: برای اجرای سامانه نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی این سامانه را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی آبیاری نوین نام‌نویسی کنند تا نسبت به اجرای این سامانه برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

او  بیان کرد: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۹۸ شاهد صرفه جویی ۴۴۴ میلیون متر معکبی آب در حوزه کشاورزی این استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار