استاندار قزوین از تعیین ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفت: ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و ۲۵۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای برای استان تعیین شده که این میزان اگر چه افزایش داشته، اما با توجه به وسعت استان باز هم کم است.

جمالی پور با بیان اینکه امسال اعتبارات ملی هم برای استان در نظر گرفته شده است، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در جذب و به کار گیری درست اعتبارات تلاش کنند.

او اضافه کرد: همچنین اداراتی که ۱۰ درصد نیروی مازاد دارند می‌توانند به ادارات دیگر معرفی کنند.

جمالی پور در ادامه افزود: هیچ دستگاهی حق ندارد از دستگاه دیگری در دستگاه قضایی شکایت کند و ابتدا باید مشکل در کمیته مربوطه عنوان و بررسی شود و این کار مستلزم طی یک مرحله تشریفاتی قبل از شکایت است.

استاندار از دستگاه‌های اجرایی خواست: تا پایان شهریور ماه اموال دولتی خود را در سامانه مربوطه ثبت و طرح‌ها و هزینه‌ها خود را ارزیابی و به کمیته برنامه ریزی ارائه کنند تا لیست نهایی به تهران ارسال شود.

جمالی پور اعلام کرد: این لیست باید تا سه شنبه تهیه شود وگرنه در جذب اعتبارات ضرر خواهیم کرد.

به گفته وی، پروژه‌های که تا پایان امسال به بهره برداری برسند اعتبارات آن‌ها صد در صد تخصیص می‌یابد.

استاندار در ادامه گفت: در پرداخت حقوق کارمند‌های قراردادی تا سقف ۳۰ درصد به دستگا ه‌ها کمک می‌شود و ما بقی آن را باید مدیران از طریق فروش اموال مازادخود پرداخت کنند.

جمالی پور افزود: دستگاهی‌هایی هم که امکان فروش اموال را نداشته باشند براین آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

استاندار از مدیران خواست از کسانی مثل جهاد سازندگی در اجرای پروژه‌ها ۳۰ درصد آورده دارند حتما استقبال کنند.

جمالی پورافزود: لازم است فرمانداران هم به موضوع مناسب سازی شهر برای معلولان و جانبازان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او درباره مصرف انرژی در استان گفت: وضعیت مصرف برق در استان قرمز است و برای کاهش این انرژی دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از ژنراتور برق هستند.

استاندار گفت: در خرمدشت هم در نظر داریم زمینی به طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: هیچ دستگاهی اعتبار یک درصد مربوط به پژوهش‌های خود را برگشت نزند چرا که از نظر ما این عملکرد منفی است.

ابوالفضل یاری پیش بینی کرد ۶۰ درصد اعتبارات امسال تخصیص یابد.

یاری افزود: برای اجرای ۱۱۵ پروژه نیمه تمام تا پایان امسال ۸۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم در این جلسه گفت: بیشتر مراجعه کنندگان افراد روستایی هستند که در حوزه زیر ساختی از جمله آب و برق درخواست‌هایی دارند به همین منظور از فرمانداران خواسته می‌شود که در تعیین اعتبارات خود به خواسته‌های این افراد توجه بیشتری داشته باشند.

فرخزاد همچنین بر تخصیص اعتبار به طرح کاداستر و توجه ویژه به مناسب سازی شهر برای معلولان و جانبازان تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار