کارگاه خوشنویسی نغمه عشق با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم افتتاح این کارگاه با اشاره به اهمیت و تاثیر هنر خوشنویسی در جامعه، گفت: هنر خوشنویسی ۲ بال برای پرواز دارد که یکی زیبایی ظاهری و بصری و دیگری محتوا و مضامین آن است.

او افزود: این هنر همواره از محتوایی ارزشمند برخوردار است و هنرمندان خوشنویس نیز همواره افرادی متعهد و ارزشی هستند که برای تعالی فرهنگ و هنر کوشیده اند.

او اظهار داشت: هنر خوشنویسی نقش ویژه و جایگاه والایی در حفظ و ثبت مفاهیم و مواریث فرهنگی جامعه داشته و هنرمندان خوشنویس هم خود سرمایه معنوی جامعه بوده و هم بر ثروت معنوی کشور می‌افزایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اساتید و پیشکسوتان این هنر همواره منشاء خیر بوده و سرمایه های انسانی بی‌نظیری را پرورش داده‌اند و امید است این روند همچنان موجب ظهور و بروز استعدادهای کم‌نظیر در تاریخ هنر این مرز و بوم باشد.

محمدپور، با بیان اینکه هم استعداد خوبی در زمینه هنر خوشنویسی در این استان وجود دارد و هم زمینه برای بالندگی آن فراهم است، ادامه داد: امید است این استعدادهای بالفعل، بالقوه شده و آینده‌ خوبی در زمینه هنر خوشنویسی در ایران و تبریز رقم بخورد.

این کارگاه با موضوع نماز و نیایش با حضور ۵۰ نفر از استادان برجسته تبریز برگزار ‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.