علی تشنه دل گفت: در استان سمنان حدود ۴۲ ماده معدنی مختلف شناسایی‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در هفدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۶۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادرشده است گفت: طی این نشست در خصوص تعطیلی موقت، انتزاع معدن، انصراف از بهره‌برداری معدن، محاسبه حقوق دولتی و سلب صلاحیت ۲۰ معدن استان تعیین تکلیف شد.

او بابیان اینکه در استان سمنان حدود ۴۲ ماده معدنی مختلف شناسایی‌شده است افزود: این استان ظرفیت استخراج سالیانه بالغ‌بر ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی را دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تاکید بر اختیارات تفویض شده به شورای معادن استان ابراز داشت: طی این نشست در زمینه مجوز برداشت تأمین مصالح موردنیاز طرح‌های عمرانی در شعاع کمتر از ۲۵ کیلومتری معادن موجود بحث و تصمیم‌گیری شد.

تشنه دل بابیان اینکه در صورت وجود مورد خاص، موضوع در شورای معادن استان مطرح و در خصوص موافقت یا عدم موافقت تصمیم‌گیری می‌شود تصریح کرد: وضعیت فعالیت و حقوق دولتی معادن فعال در مناطق و حریم‌های خاص تعیین تکلیف و درخواست محاسبه حقوق دولتی برخی معادن بر اساس استخراج واقعی نیز موردبررسی قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: در استان سمنان بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین‌شناسی و حدود ۶۹۰ میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد که نشان از غنی بودن منطقه از مواد معدنی است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.