۱۰۳ مرکز گندم کشاورزان کردستان را خریداری می‌کند

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: امسال محصول گندم کردستان در ۱۰۳ مرکز به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه جلسات هماهنگی خرید تضمینی گندم به عنوان بزرگترین طرح بازرگانی این استان از بهمن ۱۳۹۸ آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون آمادگی ۹۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم و ۶ مرکز نیز برای خرید تضمینی دانه‌های روغنی در این استان نهایی شده و روند نهایی شدن سه مرکز خرید گندم نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد: شرکت خدمات بازرگانی استان در قالب مراکز خرید دولتی و خصوصی ظرفیت انبار و ذخیره‌سازی ۷۲۰ هزار تن فضای سیلویی و ۱۸۰ هزار تن فضای انباری را ساماندهی کرده و فعالیت خود را در برخی مراکز به صورت غیر رسمی از دیروز آغاز کرده است.

صالحی با بیان اینکه همه سال در این استان از هفته اول تیرماه برداشت گندم در مناطق معتدل سرد مانند کامیاران، سروآباد، مریوان، سنندج و بانه شروع می‌شود، افزود: در سال زراعی جاری ۵۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شامل ۵۵۸ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار هکتار نیز آبی زیر کشت گندم رفته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی این استان پیش‌بینی برداشت محصول گندم از مزارع کشت شده شامل یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۶۰۲ تن بود که شرکت بازرگانی دولتی در نظر دارد ۹۹۸ هزار و ۱۰۷ تن از این محصول را به صورت تضمینی خریداری کند.

او یادآور شد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری از قرار هر کیلوگرم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفیدی کیفی ۲۵ هزار ریال منظور شده و تلاش می‌شود با مشارکت دست‌اندرکاران خرید تضمینی از جمله بانک کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری بهای گندم در سریع‌ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان پرداخت شود.

صالحی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در مراکز با استعلام از سامانه‌های سیفا و پهنه بندی کشاورزی انجام می‌شود، تاکید کرد: توصیه می‌شود برای خرید و پرداخت به موقع گندم در این استان، ابتدا بهره بردارانی که تاکنون اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی نکرده‌اند نسبت به نامنویسی اقدام کنند.

او افزود: کشاورزان هنگام مراجعه به مراکز خرید کپی کارت ملی و شماره حساب فعال در بانک کشاورزی را به همراه داشته باشند تا ثبت مشخصات آنان در سامانه بازرگانی دولتی ایران (سیفا) با سهولت و بدون اشکال انجام شود.

کردستان در چند سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم خرید تضمینی گندم کشور شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.