شهردار کرمان گفت: عملیات اجرایی آرامستان کرمان آغاز شده و تاپایان سال بخش عمده آن به بهره‌برداری می‌رسد.

قبرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان، امروز اول تیر در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به بدهی‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در زمان پذیرش پست گفت: بزرگترین سرمایه این سازمان نیروی انسانی آن است لذا حقوق معوق کارکنان شهرداری اولویت اولی بنده در ابتدای کار بود که ظرف ۶ ماه حقوق کارکنان شهرداری به‌روز شد و این دغدغه برطرف شد.

او پروژه‌های نیمه تمام را اولویت بعدی شهرداری دانست و افزود: برای اتمام پروژه‌ها سعی کردیم ۲ پروژه تمام که شد به سراغ ۲ پروژه نیمه تمام دیگر برویم و یکی از کار‌های مهم شهرداری بهره‌برداری از پل سیدی که سال‌ها معطل بود هستند.

شهردار کرمان با برشمردن بوستان‌های که در این مدت شهرداری وی به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: مجموع درآمد شهرداری ۳۲۰ میلیارد تومان در سال اول شهرداری بنده بود و با اصلاحیه‌ای که طی پارسال صورت گرفت به ۷۲۰ میلیارد تومان رسید و این اقدام بی‌نظیر است که ظرف ۲ سال درآمد شهرداری حدود ۲۰۰ برابر افزایش یابد.

عالم زاده با بیان اینکه در گذشته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری مشغول به‌کار بودند، بیان داشت: طی پارسال حدود ۴۰۰ نفر از نیرو‌های شهرداری بازنشسته شدند و شهرداری اکنون با ۸۰ درصد نیروی انسانی در حال فعالیت است و اکنون حدود ۲۰ درصد بهره‌وری در نیروی انسانی داریم.

او پرداخت بدهی‌ها و معوقات شهرداری را یکی از کار‌های شهرداری دانست و بیان کرد: شهرداری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت که از این مقدار ۱۷۸ میلیارد تومان آن متعلق به قرارگاه خاتم النبیا بوده  که اکنون این بدهی‌ها تقریبا به صفر رسیده است.

شهردار کرمان تعمیر و نوسازی ۲۳ دستگاه اتوبوس را یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در دوره شهرداری خود برشمرد و اظهار کرد: قیر‌های که در دوره‌های قبل خریداری و از این بابت بدهی‌های به بانک‌ها داشتیم که اکنون همه بدهی‌ها پرداخت شد.

عالم زاده با اشاره به مشکلاتی که برای آرامستان ایجاده شده، گفت: عملیات اجرایی آرامستان آغاز شده و تاپایان سال بخش عمده آن به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به فرسوده بودن ماشین‌آلات شهرداری و اقدام شهردار برای رفع آن مشکل افزود: ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک برای شهرداری خریداری شد و کلیه ماشین‌های سنگین نوسازی و به‌روزرسانی شد.

او با بیان اینکه اتوماسیون اداری از روز گذشته کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: راه‌اندازی سایت شفایت یکی دیگر از اقدامات شهرداری در این دوره است و باتوجه به اینکه یکی از بزرگترین رانت‌ها طرح تفضیلی بود که ما در این سایت طرح تفضیلی را در اختیار همه مردم از طریق این سایت قرار دادیم.

شهردار کرمان ایجاد خزانه متمرکز در راستای مدیریت اولویت‌های شهر یکی دیگر از اقدامات شهرداری دانست و بیان کرد: ۴۱۳ دوربین پایش تصویری در شهر کرمان نصب کردیم که در گذشته حدود ۳۰ دوربین پایش تصویری در شهر کرمان وجود داشت.

شهردار کرمان با بیان اینکه شهر کرمان را به ۷۳ محله تقسیم کردیم، اظهارکرد: شورای محلات در این محله‌ها در حال تشکیل شدن است و ساختار این شورا کاملا مدنی است و این شورا‌ها اولویت محله‌ها را مشخص و به شهرداری منطقه اعلام می‌کنند.

او با اشاره به جشنواره‌هایی که شهرداری در مناسبت‌ها برگزار کرد، افزود: امروز زمینه ایجاد اولین فروشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از مشاغل خانگی آغاز شده است.

عالم‌زاده بیان کرد: ۱۶۰ کیلومتر جدول‌گذاری و ۴۶۰ هزار مترمربع آسفالت در این دو سال انجام شده است و حدود ۹۱ هزار متر مربع فضای سبز در این سنوات به فضای سبز شهری اضافه شده است.

او بیان کرد: ۴ هزار بسته معیشتی در راستای طرح کمک مومنانه در محلات هدف شهرداری تهیه و توزیع کرد.

عالم زاده بیان کرد: امسال از تعدادی فیلم که به‌نوعی به کرمان پرداخته‌اند حمایت می‌کنیم، همچنین پروژه‌های پیاده پذیری در شهر هم در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار