مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گفت: در این سفریک روزه به استان اردبیل سعی شد از تمام محور‌های مواصلاتی استان و راه آهن اردبیل - میانه بازدید شده و روند اجرای پروژه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: در این سفر مقرر شد تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌های استان به شکل کامل تخصیص یابد که وزیر راه و شهرسازی نیز بر این امر تاکید نمودند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل دومین مصوبه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان را تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار یک هزار و ۷۰ میلیارد تومانی راه آهن در سالجاری اعلام و اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس قرار شد عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت راه‌های شریانی استان با تامین منابع مورد نیاز و در فصل کاری انجام شود.

احداث تونل دوم حیران هفته آینده اجرایی خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد تونل دوم اردبیل به سمت آستارا در گردنه حیران اظهار کرد: بعد از اتمام مطالعات و انتخاب پیمانکار و همچنین تجهیز کارگاه از هفته آینده عملیات احداث تونل دوم حیران و راه‌های طرفین به طول دو کیلومتر آغاز خواهد شد.

حیدری بیان کرد: ۵۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال گذشته به حوزه راه‌ها اختصاص یافته که این نشان از عزم دولت و تلاش مسئولان استانی برای توسعه بزرگراه‌ها در این استان است.

او گفت: سه سال پیش کل اعتبار راه‌های استان به بیش از ۱۷ میلیارد تومان نمی‌رسید، اما امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه هزینه خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌های استان ۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که تلاش می‌شود از طریق اعتبارات ملی این رقم تامین شود، افزود: سال گذشته ۵۱ کیلومتر بزرگراه در این استان عملیاتی و اجرایی شد.

حیدری در مورد توسعه بزرگراه اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر و همچنین تکمیل ۳۰ کیلومتر از این محور مواصلاتی در سالجاری بیان کرد: در بحث توسعه بزرگراه‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران داریم و با برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۷ کیلومتر از محور سه راهی صحرا - گرمی– بیله‌سوار، ۸ کیلومتر در محور پارس‌آباد – سربند و ۱۰ کیلومتر نیز در مسیر اردبیل – مشگین‌شهر با منابع مالی که از محل تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها لحاظ شده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.