عملیات ساخت ۲۰ کیلومتر روشنایی در محور‌های ارتباطی مازندران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جهانیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت:با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی عملیات احداث ۲۰ کیلومتر روشنایی در محور‌های ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفت.
 
او افزود:عملیات احداث روشنایی در محور‌های ارتباطی کمربندی نوشهر به چالوس به طول بیش ۱۰ کیلومتر، احداث سیستم روشنایی کمربندی فریدونکنار به طول یک و نیم کیلومتر، احداث سیستم روشنایی محور نور- چمستان به طول ۷ کیلومتر، احداث سیستم روشنایی نقطه‌ای محور شیرگاه به طول یک و نیم کیلومتر و همچنین احداث سیستم روشنایی نقطه‌ای در ۱۵ تقاطع و بریدگی‌های راه‌های حوزه استحفاظی در حال اجرا است.

جهانیان گفت:مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

او افزود: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

جهانیان در ادامه به جاده‌های مازندران اشاره و افزود: اقبال و استقبال عموم کاربران جاده‌ای برای تردد از سطح محور ارتباطی استان بالاست، از این رو امیدواریم شاهد ارتقاء ایمنی کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح محور‌های استان باشیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مازندران، گفت:در حال حاضر بیش از ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مازندران دارای روشنایی می‌باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.