گام اول ندامتگاه جدید ٣٠٠ نفری شهر سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس قوه قضائیه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گام اول ندامتگاه شهر سمنان با هدف ایجاد فضای مناسب برای بازپروری و اصلاح و تربیت زندانیان و فراهم کردن شرایط لازم برای بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی در زمینی به مساحت بالغ بر ٣.۵ هکتار با زیربنای پنج هزار و ۶۵٠ مترمربع و ظرفیت ٣٠٠ نفر بهره برداری شد.

رییسی در زمینه طرح استان سمنان در ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: انتقال زندان از داخل شهر سمنان از مطالبه‌های سال‌های گذشته مردم این شهر بود تا زندان در فضایی آبرومند قرار گیرد، از تمام تلاشگران برای این انتقال تشکر می‌کنم.

محمود باهنرمدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به قابلیت ارتقای این طرح تا ۶ هزار و ٧٠٠ مترمربع و افزایش ظرفیت تا ۵٠٠ نفر گفت: به منظور تکمیل طرح در سال ٩٩ اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

او افزود: انتقال زندان سمنان از داخل به خارج شهر سمنان در راستای اجرای ماده ١١٣ قانون برنامه پنجساله ششم از سال ١٣٨٧ آغاز شد و سال‌های ٩٧ و ٩٨ با پیگیری‌ها ظرفیت از ٣٠٠ به ۵٠٠ نفر افزایش یافت.

باهنر بیان کرد: سرانه زیرینا برای هر زندانی ١٣ مترمربع پیش بینی شده و امید است گام بعد با ٣١٠ میلیارد ریال اعتبار با ظرفیت ۵٠٠ نفر در سال ١۴٠٠ بهره برداری شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان افزود: این طرح پس از ١٢ سال از آغاز ساخت امروز افتتاح شد تا ندامتگاه سمنان از کاروانسرای تاریخی مرکز شهر سمنان به خارج از شهر انتقال یابد.

او با اشاره به انتقال زندانیان سمنان از زندان داخل شهر به بنای کنونی در خارج از شهر در امنیت کامل و با همکاری تمام بخش‌های امنیتی و انتظامی اظهار داشت: زندانیان به خاطر فضای کنونی زندان جدید شاکر هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: ۵٠ درصد از پست‌های این اداره کل بلاتصدی است و در این زمینه نیازمند همکاری استانداری سمنان هستیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.