مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: آموزش‌های صنایع دستی به صورت استاد شاگردی در اردبیل توسعه می‌یابد.

آموزش‌های صنایع دستی به صورت استادشاگردی در اردبیل توسعه می‌یابد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در نشست با مربیان صنایع دستی اردبیل گفت: توسعه و رونق آموزش در بخش صنایع دستی از برنامه‌های مهم سال ۹۹ با توجه به شعار سال بوده و در راستای این مهم تلاش می‌کنیم تا حمایت‌های لازم را از مربیان رشته‌های مختلف صنایع دستی انجام دهیم.

او از توسعه آموزش‌های صنایع دستی به صورت استادشاگردی در سطح استان خبر داد و افزود: فراخوان جذب و آموزش هنرجو به صورت استادشاگردی در راستای توسعه و ترویج رشته‌های صنایع دستی اعلام و در این زمینه اقدام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: علاقمندان به سبک استادشاگردی برای تدریس در صنایع دستی می‌توانند در این زمینه اعلام آمادگی کنند تا مقدمات لازم برای تهیه کلاس‌ها و ارائه آموزش به هنرجویان فراهم آید.

فلاحی گفت: به منظور حمایت از فعالیت‌های آموزشی در حوزه صنایع دستی استان امکانات این اداره کل برای تدریس در اختیار مربیان و علاقمندان به تدریس در این حوزه قرار خواهد گرفت و همکاری و مشارکت همه‌جانبه در این زمینه انجام می‌شود.

او افزود: در زمینه حل مسائل و مشکلات فعالان، مربیان و هنرجویان صنایع دستی استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و از تمامی ظرفیت‌ها برای حل مشکلات و تامین مطالبات این قشر استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با تاکید بر ایجاد رقابت بین مربیان صنایع دستی گفت: ایجاد رقابت نقش مهمی در توسعه آموزش‌های صنایع دستی و افزایش سطح کیفی این آموزش‌ها ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۹ ۰۲ تير ۱۳۹۹
با سلام،برای رونق، ایجاد رقابت، یکی از راهکارهای عرضه تولیدات محصولات صنایع دستی و سنتی با گسترش دیدگاه و ارزش پست مدرنیسمی انان بخصوص در کلانشهرها و در بخش صادرات در کنار اثار فرهنگ سنتی میباشد که نیازمند تبلیغات و معرفی بیشتر در حوزه گردشگری و رسانه ای میباشد. بعد از ایجاد و رونق در تقاضا میتوان این رسم میراثی از بزرگان خانواده به هنرجویانی از اهل خانواده و جوانان جویای کار همانند شیوه اموزشی صنایع دیگر مانند مکانیکی،نقاشی و صافکاری اتومبیل و دیگر صنایع درامد دار را تقویت نمود و اینگونه نیز به اشتغال زایی کمک نمود و مانع سرگردانی شغلی بعضی از جوانان شد.