قانعی گفت: با حضور ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ریزفناوری و تولید ۲۲ داروی بیوتکنولوژی درسطح منطقه رقیب نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری درباره تولید دارو بیوتکنولوژی ایرانی اظهار کرد:اگر دارویی بتواند خارج از کشور ایران به خصوص در کشور‌های پیشرفته هم وجود داشته باشد، به معنای این است که کیفیت داروی بیوتکنولوژی ایران برابری با کیفیت‌های خارجی می‌کند. خوشبختانه ما مواردی داریم که داروی ایرانی دربازار رقابت جای دارو‌های آمریکایی را گرفته است.

او در ادامه گفت: سازمان غذا و دارو با سخت گیری بسیار و دقت خوبی این دارو‌ها را ارزیابی می‌کند و تمام معیار سنجش آن تقریبا با کشور‌های پیشرفته برابری می‌کند و از این جهت در دارو‌های ریزفناوری از لحاظ کیفیت مشکلی نداریم.با حضور ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ریزفناوری و تولید ۲۲ داروی بیوتکنولوژی در موقعیتی هستیم که درسطح منطقه رقیب نداریم.


بیشتر بخوانید


قانعی تصریح کرد: رقابت ما در سطح آسیا بین ایران، چین، کره جنوبی ، هند و ژاپن است؛ بنابراین سطح رقابتی ما در آسیا بین این ۴، ۵ کشور است. موقعیت ایران بین سوم تا چهارم یا حتی بین دوم تا سوم گاهی جا به جا می‌شود که با تولید ۲۸ داروی  جدیدی که به این ۲۲ تا اضافه می‌شود تقریبا موقعیت ما در سطح آسیا بسیار رشد خواهد کرد. ما می‌توانیم بگوییم در حوزه تامین دارو‌های بیوتکنولوژی، واردات سالیانه یک میلیارد  دلار دارو را تولیدات داخلی کاهش داده است. و اگر کارشکنی‌های آمریکا در سطح منطقه نبود دارو‌های ما کل منطقه را گرفته بود، اما آنها مخالف فروش دارو‌های بیوتکنولوژی ایرانی در سطح کشور خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار