رییس پلیس راهور استان کرمان گفت: پارسال در تصادفات درون شهری استان کرمان، ۲۳۴ نفر جان باختند و ۱۲ هزار نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  تصادفات سرهنگ یوسف نجفی، رییس پلیس راهور استان کرمان در جلسه شورای ترافیک سیرجان که با حضور رییس پلیس راهور استان کرمان، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آمار پارسال مبنی ‌بر جان باختن ۲۳۴ نفر و مجروح شدن ۱۲ هزار نفر در تصادفات درون شهری استان گفت: در شهرستان سیرجان طی پارسال این آمار در حوزه تلفات جاده‌ای کاهش یک درصدی داشته؛ اما در آمار مجروحان با افزایش ۷ درصدی روبرو بوده است.

او افزود: طرح انضباط ترافیکی در سیرجان از هفته آینده با اولویت برخورد با تخلفات مشهود از جمله پارک دوبل، پارک در مکان‌های ممنوع و... اجرا خواهد شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: در این طرح با تخلفات مشاهده شده با جدیت برخورد خواهد شد و اولویت طرح، برخورد با تخلفات ساکن و رانندگی است که موجب بروز تصادفات در سطح شهر می‌شود. به عنوان مثال توقف‌های دوبل موجب مسدود شدن مسیر و برهم زدن نظم و انضباط شهری و اخلال در نظم عمومی جامعه خواهد شد که باید با آن‌ها با جدیت برخورد شود.

او با بیان اینکه انضباط ترافیکی بسیار مهم است، بیان کرد: بسیاری از افراد به خود اجازه می‌دهند که از قانون تخطی کنند و به حقوق عابران پیاده تجاوز کند که این کار در واقع بی احترامی به مردم است.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: وجود ترافیک، نماد فرهنگ یک شهر است و از آنجایی که سیرجان شهر مسافرپذیری است بایستی این فرهنگ ترافیکی در این شهرستان اصلاح شود.

بهاءالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کنترل ترافیک گفت: با توجه به موقعیت راهبردی و اهمیت شهرستان سیرجان بایستی دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر هرچه سریع‌تر تجهیز و تکمیل شوند و بدین منظور ۳۰ دستگاه دوربین نظارتی با ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در محل‌های پر ترافیک شهر نصب خواهد شد.

او با بیان اینکه ۷ دوربین نیز در محور‌های ورودی شهرستان به منظور کنترل ترافیک بین جاده‌ای نصب خواهد شد، راه اندازی رادیو مشاور به منظور ارائه مشاوره ترافیکی، اجرای طرح جامع دوربین نظارتی، مانیتورینگ، سرعت گیر لاستیکی و...  را از جمله طرح‌ها برای کنترل ترافیک شهرستان  عنوان کرد. 

بهاالدینی حوزه روشنایی معابر را عامل مهمی در کاهش تصادفات خواند و گفت: تاکید داریم که تمامی نقاط شهرستان از نظر روشنایی تجهیز شوند؛ چرا که حدود ۴۰ درصد از جانباختگان تصادفات درون شهری عابران پیاده هستند و دلیل آن نبود روشنایی معابر و نداشتن دید کافی رانندگان در حین رانندگی است.

علی بیگلری، معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان سیرجان هم با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان رتبه اول شورای ترافیک استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در برگزاری جلسات شورای ترافیک را کسب کرده است، گفت: در جلساتی که طی دو سال گذشته برگزار شد، ۲۵۷ مصوبه مطرح شد که از این تعداد ۱۷۹ مصوبه عملیاتی شد و در کنار آن سه کمیته به منظور ساماندهی ترافیک شهرستان در نظر گرفته شد.

او افزود: در شهرستان سیرجان به منظور طرح جامع کاهش تصادفات در حوزه درون شهری با ۱۴ درصد کاهش تلفات و در حوزه برون شهری نیز با کاهش ۱۴ درصد تلفات جانی روبه‌رو هستیم که این امر جای خرسندی و امیدواری برای بهبود وضعیت ترافیک شهرستان دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار