معاون استاندار:

میزان زاد و ولد در کشور کاهش پیدا کرده است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر میزان زاد و ولد در کشور پایین آمده و جمعیت به سمت کهنسالی پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در دومین نشست هیات رئیسه پارلمان مشورتی بانوان استان که  در  استانداری برگزار شد، به سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار کرد:جمعیت و قشر جوان یکی از توانمندی‌های هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، در حال حاضر میزان زاد و ولد در کشور پایین آمده و جمعیت به سمت کهنسالی پیش می‌رود بطوری که در ۳۰ سال آینده جمعیت جوان کمتری خواهیم داشت لذا باید ضمن فرهنگسازی نسبت به سیاست‌های جمعیتی در این راستا برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

مصطفوی در ادامه به شرایط موجود و شیوع و عالم گیر شدن بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برای مقابله و مدیریت این بیماری ضروریست تا همه نسبت به موضوع حساس بوده و در این راستا فرهنگسازی و برنامه ریزی نمایند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمع و اجتماعات و در خانه ماندن به وظیفه خود در این راستا نسبت به سلامت خود و اجتماع عمل نمایند.

مصطفوی به تشکیل ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور اشاره نمود و اظهار کرد: در زمینه بیماران بهبود یافته به دلیل وجود زیرساخت‌هایی که در سال‌های قبل در این دولت اتفاق افتاده همچنین با ایثار و از خود گذشتگی کادر درمان و پای کار بودن مسئولین علی رغم وجود تحریم ها، وضعیت خوب و عملکرد مثبتی نسبت به کشور‌های پیشرفته داشتیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به کمک‌های مومنانه مردم در این دوران اشاره کرد و افزود: مردم به بهترین شکل مشارکت کردند و این نشان از هوشیاری و وحدت مردم دارد که همچون دوران دفاع مقدس مردم با ایثار و همچنین با کمک رسانی‌های مومنانه خود شرایط موجود را مدیریت کردند.

مدیریت فضای مجازی، استفاده از کالای ایرانی از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن اشاره نمود و از اعضای هیات رییسه پارلمان مشورتی بانوان خواست در اولویت کاری و برنامه ریزی خود قرار دهند.

تشکیل پارلمان مشورتی بانوان در ۱۷ شهرستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه پارلمان مشورتی بانوان در استان به عنوان سومین استان در کشور، سال گذشته در ۱۷ شهرستان تشکیل شد، گفت: افزایش مشارکت فرهنگی اجتماعی زنان، پیگیری مطالبات زنان، تقویت و افزایش توانمندی‌های بانوان شهرستانها، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بانوان در تمام عرصه‌ها از اهداف شکل گیری این پارلمان مشورتی است.

علیلو بیان کرد: در تشکیل هیات رییسه این پارلمان به دنبال تمرکززدایی از مرکز بودیم تا بانوان توانمند شهرستان‌ها ضمن عضویت در این پارلمان انتقال دهنده مشکلات بانوان شهرستان‌ها باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی افزود: ارتقا جایگاه بانوان، استفاده از ظرفیت زنان در حوزه‌های مختلف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی زنان و در نهایت تقویت و تحکیم بنیان خانواده که جزو اهداف اصلی دفتر امور زنان و خانواده به شمار می‌رود و بانوان فعال در این پارلمان مشورتی می‌توانند در رسیدن به این اهداف و به عنوان بازوان مشورتی در شهرستان‌ها عمل نمایند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.