مدیرجهاد کشاورزی زاهدان گفت: ۶ گروه کار مبارزه با ملخ صحرایی نابالغ را در این شهرستان به دلیل هجوم گسترده این آفت برعهده دارند.

حسین کیخا مدیرجهاد کشاورزی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: چند روز گذشته دستجات زیادی ملخ صحرایی نابالغ به زمین‌های کشاورزان زاهدان هجوم آوردند که جهادکشاورزی با ۶ گروه متشکل از کارکنان جهاد و مشارکت کشاورزان بطور شبانه روزی با این آفت خطرناک مبارزه می‌کنند.

او  افزود: همچنین با توجه به گستردگی هجوم ملخ صحرایی به اراضی کشاورزی، تیم‌های مبارزه شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان نیز به کمک مدیریت جهاد کشاورزی زاهدان آمده تا در مبارزه شیمیایی با این آفت جهانی مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید:


مدیرجهاد کشاورزی زاهدان بیان کرد: تاکنون بیش‌از هفت هزار و ۶۷۶هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان علیه ملخ صحرایی مهاجر سمپاشی شده است.

او افزود: از این سطح مبارزه چهار هزار و ۸۵۶ هکتار علیه پوره ملخ و ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار علیه ملخ صحرایی مهاجر بالدار بوده است.

 ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار