مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی شده امسال هفت هزار و ۸۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغ‌های استان برداشت شود که حجم عمده این میزان متعلق به شهرستان بروجرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی شده امسال هفت هزار و ۸۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغ‌های استان برداشت شود که حجم عمده این میزان متعلق به شهرستان بروجرد است.

علیرضا احمدوندی  افزود: سطح زیر کشت باغات گیلاس در استان یکهزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد که از این مقدار ۲۵۰ هکتار نهال بوده و ۸۵۰ هکتار به مرحله باروری رسیده ا ست.

او متوسط عملکرد تولید گیلاس در لرستان را ۶ و نیم تن در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: دربعضی مناطق که باغداران به توصیه‌های علمی کارشناسان مراکز خدمات عمل کردند در هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن گیلاس برداشت شد.

او  همچنین اضافه کرد: سطح زیر کشت آلبالو در استان ۴۵۰ هکتار می‌باشد که ۱۱۰ هکتار آن نهال و ۳۴۰ هکتار بارور بوده و کل تولید آلبالوی لرستان با متوسط عملکرد ۵.۵ تن در هکتار حدود یکهزار و ۸۰۰ تن است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: عمده محصول گیلاس و آلبالوی استان لرستان در شهرستان بروجرد که دارای آب و هوای معتدل و رو به سرد می‌باشد، تولید شده و بیشتر به صورت تازه خوری به بازار مصرف عرضه می‌شود.

احمدوندی گفت: سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۲ هزار و ۶۰۰ هکتار با تولید ۲۸۰ هزار تن در سال می‌باشد به باغداران توصیه می‌شود جهت افزایش درآمد اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال به جای خام‌فروشی کامل محصول، نسبت به فراوری و بسته بندی آن با راه اندازی صنایع تبدیلی و غذایی اقدام نمایند و جهاد کشاورزی استان نیز در این راستا تسهیلات مناسبی پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.