رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: با شروع پیک دوم کرونا و عدم رعایت اصول بهداشتی ۷ تالار در استان پلمب شدند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:  حضور مردم در تجمات یکی از دلایل اصلی افزایش موارد مثبت شناسایی شده ویروس کرونا در استان است.

او با اشاره به اینکه در سطح استان برگزاری جشن های عروسی ممنوع است و تنها شهر‌های با وضعیت سفید امکان برگزاری جشن های عروسی دارند، افزود: برخی از مراسمات در منزل یا ملک‌های شخصی برگزار می شود  و عامل انتقال ویروس به سایرین است . که موارد مبتلا به ویروس کرونا  که از این مراسم‌ها تعداد زیاد مثبت شناسایی شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه  تعداد زیادی بیمار کرونایی از مراسم های عروسی شناسایی شده اند تصریح کرد: در حال حاضر به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی و تماس نزدیک موارد ابتلا خانوادگی در استان زیاد شده است .

او افزود: برای جلوگیری از انتقال این ویروس از تردد غیر ضروری در امکان عمومی و رفت امد‌های غیر ضروری پرهیز شود و اگر در جمعی به ناچار قرار میگیرید مسایل بهداشتی حفظ فاصله حداقل یک ونیم تا دو متر و استفاده از ماسک فراموش نشود.


بیشتر بخوانید


دهقانی ادامه داد: روز گذشته ۵۰ بیمار کرونا مثبت در سطح بیمارستان‌ها استان بستری بوده اند که از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه هیچ شهر سفیدی در استان وجود ندارد. عنوان کرد: شهرهای بیرجند_قاین_سربیشه در وضعیت خیلی پرخطر و قرمز قرار دارند و شهر‌های خوسف، درمیان و سرایان در وضعیت زرد و کم خطر و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و پر خطر هستند. 

او ادامه داد: قرار است کمیته نظارتی با حضور استاندار بر روی تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون با جدیت کامل برگزار شود و کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نکنند با تعطیلی و پلمپ مواجه خواهند شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.