امروز و همزمان با دومین روز از هفته قوه قضاییه رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جمعی از مردم کرمان دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد بصیریان مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کرمان گفت: در اجرای ماده ۱۲ دستورالعمل دیدار و ارتباط مردمی با ریاست معظم قوه قضائیه سال ۱۳۹۸ در استان کرمان تعداد ۳ هزار و ۶۶۷ مورد ملاقات مردمی با رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان انجام شده است.

او افزود: این دیدار‌ها در قالب ۵۸ جلسه با مردم دیار کریمان طی سال گذشته و دو ماهه امسال انجام شده است.

مدیر ارتباطات دادگستری کرمان اظهارداشت: پس از صدور بخشنامه مذکور در سایر حوزه‌های قضایی استان مشابه برنامه مذکور این برنامه اجرا و مجموعا ۳۸ هزار و ۳۷۷ مورد ملاقات مردمی (غیر از مرکز استان) ثبت شده است.

او بیان کرد:با عنایت به آموزه‌های دین اسلام در پاسداشت کرامت انسانی و دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق خود و بهره مندی از حقوق شهروندی، سامانه نوبت‌دهی اینترنتی جهت تسهیل انجام دیدار حضوری و غیرحضوری مردم با مقامات ارشد قضائی استان کرمان در تابستان ۱۳۹۸ راه اندازی شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان گفت:رییس کل دادگستری استان کرمان علاوه بر ملاقات مردمی‌های مرکز استان، تعداد ۶ جلسه در شهرستان‌های بم، رفسنجان، سیرجان، جیرفت با شهروندان ملاقات داشته است.

بصیریان تصریح کرد:تمامی دیدار‌های مذکور تا قبل از شیوع کرونا به صورت چهره به چهره بوده و مقامات قضایی پس از استماع اظهارات افراد متقاضی، ضمن ارشاد، پاسخ مقتضی و دستورات قضایی لازم صادر شده است.

او گفت:در کنار برنامه ملاقات مردمی، طرح هر مسجد یک حقوق دان نیز اجرا و حسب اعلام سازمان بسیج حقوق دانان استان از ابتدای مرداد تا پایان بهمن ۹۸ تعداد ۲۸۸ مورد جلسه طرح هر مسجد یک حقوق دان نیز با حضور مقامات قضایی در سطح استان کرمان در جمع نمازگزاران با بیان مسائل حقوقی انجام شده است.

مدیر ارتباطات دادگستری کرمان اظهارکرد: از ابتدای سال نیز تعداد ۴ جلسه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با حوزه‌های قضایی استان شامل شهرستان‌های رفسنجان، جیرفت، رودبارجنوب، کهنوج، زرند، شهربابک، بافت، راور، سیرجان، بم و دو جلسه نیز به صورت حضوری در شهر کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار