ثبت ۵۲۷ مورد ازدواج در شهربابک

رییس دادگستری شهربابک گفت: پارسال در ثبت احوال شهربابک ۵۲۷ مورد ازدواج و ۱۲۰ مورد طلاق ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رمضان آقامحمدی، رییس دادگستری شهرستان شهربابک در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا، بسیاری از فعالیت‌ها و ارتباطات اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد.

او افزود: با توجه به نامیدن امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و یکی از رسالت‌های دستگاه قضا با توجه به رویکرد ریاست قوه قضاییه مبنی بر حمایت از تولید، با افرادی که در اقتصاد و تولید نقش دارند، جلساتی را برگزار کردیم تا بتوانیم به بهتر شدن چرخه اقتصادی کمک کنیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه هیچ یک از همکاران دستگاه قضا در شهربابک به کرونا مبتلا نشده اند، بیان داشت: دستگاه قضا در شهربابک در همه بخش‌ها روند خدمات دهی به مراجعان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حد مطلوبی انجام می‌دهد، به طوری که مراجعه کنندگان را ملزم به استفاده از ماسک می‌کنیم.

او به عملکرد مجموعه دادگستری در شهربابک اشاره کرد و افزود: در بخش دادگاه در سال ۹۷، ۵ هزار و ۲۲۹ پرونده وارد شده که از این تعداد ۵ هزار و ۴۸۳ پرونده مختومه شده است و در سال ۹۸ این تعداد به ۵ هزار و ۲۲۱ نفر رسید که ۵ هزار و ۲۷۸ مورد مختومه شد.

رییس دادگستری شهربابک با بیان اینکه در دادسرا و در سال ۹۷، ۷ هزار و ۵۱ پرونده وارده داشتیم که با تلاش همکارانم ۷ هزار و ۱۳۰ پرونده را مختومه کرده ایم، گفت: در سال ۹۸ این تعداد پرونده به ۷ هزار و ۷۴۱ مورد رسیده که ۷ هزار و ۸۳۱  مورد آن مختومه شده است.

او با اشاره به اینکه در شورای حل اختلاف در سال ۹۷، ۴ هزار و ۵۷ پرونده وارده داشتیم که ۴ هزار و ۱۱۶ پرونده را مختومه کردیم، تصریح کرد: تعداد پرونده ها سال ۹۸ در این بخش، ۳ هزار و ۷۴۰ مورد بوده که از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۰ پرونده مختومه شده است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه سال ۹۷ مجموعا ۱۶ هزار و ۳۳۷ پرونده در حوزه قضایی وارد شد که ۱۶ هزار و ۷۲۹ پرونده مختومه شد، افزود: در سال ۹۸ این آمار به ۱۶ هزار و ۷۰۲ پرونده رسید و ۱۶ هزار ۶۴۹ پرونده مختومه اعلام شد.

او آمار زندانیان شهربابک را ۱۰۶ نفر در سال ۹۸ برشمرد و گفت: این تعداد زندانی در سطح کشور مطلوب است. 

آقامحمدی به جشن‌های گلریزان و نسیم مهر شهربابک پارسال اشاره و بیان کرد: پارسال در مجموع ۳۸ نفر از زندان شهربابک آزاد شدند.

او اعلام کرد: در سال ۹۷ پرونده طلاق در دادگاه خانواده ۲۱۶ فقره بوده که در سال ۹۸ به ۲۰۰ فقره پرونده کاهش یافته است.

رییس دادگستری شهربابک پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی را در سال ۹۷، هزار و ۳۷۷ اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ نیز این تعداد به هزار و ۱۹۵ مورد کاهش یافته است.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد ۵۵ چاه آب را پلمب کرده ایم، بیان داشت: در سال ۹۸ نیز پلمب چاه به ۳۸ مورد رسید که این نشان از توجه مردم به سفره‌های زیر زمینی دارد.

آقامحمدی با بیان اینکه در سال ۹۸ و در ثبت احوال ۵۲۷ مورد ازدواج و ۱۲۰ مورد طلاق ثبت شده است، گفت: در بخش ثبت اسناد نیز در سال ۹۷، ۴ هزار و ۶۵۲ مورد ثبت سند داشته ایم و در سال بعد این مورد به ۵ هزار و ۱۶۳ رسیده است.

او با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در رفع تصرف اراضی ملی با کسی مماشات نمی‌کند و متخلفان باید عواقب آن را در نظر داشته باشند، یادآور شد: پارسال به طور کلی و در حوزه‌های مختلف ۵۲ هکتار رفع تصرف اراضی داشته ایم.

آقامحمدی تصریح کرد: در سال ۹۸ آمار صلح و سازش در شورای حل اختلاف شهربابک نسبت به سال ۹۷، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او بیان داشت: فضای مجازی حصار و محدویت ندارد و والدین با محدویت و برنامه ریزی به فرزندان خود اجازه استفاده از اینترنت را بدهند.

رییس دادگستری شهربابک افزود: در بخش پیشگیری از وقوع جرم با دستورالعمل‌های رییس قوه قضاییه، کاهش آمار زندانیان و افزایش جرائم قابل گذشت را داشته ایم. 

او به حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و بیان داشت: ایمن کردن جاده‌های استبرق و مهرآباد و شانه سازی پل تاجو از دیگر اقدامات موثر پارسال بوده است.

برخورد قضایی با بیش از ۵۰ مورد ساخت و ساز ویلایی غیرمجاز 

علیرضا مظفری، دادستان شهربابک نیز در ادامه این نشست خبری گفت: اصحاب رسانه پا به پای دستگاه قضا آمده اند و رسالت آنان آگاهی بخشی است.

او افزود: شهید بهشتی استکبارستیز بود و سرلوحه ما در دستگاه قضا است.

او دستگاه قضا را یاور و پناهگاه مظلومان و ضامن اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: دیدگاه ما از روز اول در شهربابک پیشگیری از جرم بوده است و بدین منظور ۱۱ کارگروه تشکیل داده ایم.

مظفری تصریح کرد: رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار ما بوده است و به همین منظور با بیش از ۵۰ مورد ساخت و ساز ویلایی غیرمجاز برخورد داشته ایم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار