دبیر هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه امروز با توجه به شیوع کرونا، جامعه دچار یأس و ناامیدی شده، گفت: قطعاً یکی از اهرم هایی که می تواند شور و نشاط را به جامعه برگرداند، ورزش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا دادگر دبیر هیئت فوتبال استان کرمان، در نشست تشریح و تبیین پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آن در حین مسابقات که با حضور کمک‌داوران فوتبال استان کرمان حاضر در لیگ برتر فوتبال، داوران و کمک‌داوران فوتبال استان شاغل در لیگ دسته اول فوتبال و داور فعال در لیگ برتر فوتسال بانوان کشور از استان کرمان در محل سالن آموزش هیئت فوتبال استان کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در مراسم به بیان گزارشی از وضعیت شیوع کرونا در ایران و جهان و تأثیر آن بر حوزه ورزش، به ویژه فوتبال پرداخت و گفت: کل دنیا در مواجهه و چگونگی زندگی با این پدیده، دچار سردرگمی شده است و ورزش نیز به عنوان یکی از حوزه‌های پرمخاطب و بخش‌های عمده‌ای که مورد قبول مردم جهانست از این پدیده دچار خسران شده است.

 

او افزود: هم اکنون فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشیِ حال حاضر دنیا، کشور و استان بیشترین تأثیر را از این اتفاق گرفته و دچار مشکلات حاد و عدیده‌ای شده است.

دادگر تصریح کرد: بدین منظور، فدراسیون فوتبال با تمام دنیا در ارتباط است و تلاش دارد با تبادل اطلاعات و رصد آخرین اخبار و اطلاعات، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها از وضعیت موجود به خوبی گذر کنیم.

 

او بیان داشت: متأسفانه دنیا در بحث شیوع کرونا با یک سردرگمی به ویژه در فوتبال مواجه شده است و از آنجایی که تجربه‌ی قبلی ندارد، پس هر کسی با توجه به دستاوردی که اکنون متناسب با شرایط کشوری که در آن زندگی می‌کند، دستورالعمل‌ها و تمهیداتی را می‌اندیشد و همین امر بعضاً یکسری مشکلات به وجود می‌آورد.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان با تأکید بر اینکه نمی‌توان زندگی و فعالیت‌های ورزشی را تعطیل کرد، گفت: یکی از بخش‌های مهم که در جامعه می‌تواند، سبب شور و نشاط شود، بحث فعالیت‌های ورزشی است.

 

دادگر افزود: امروز به تبع اتفاقی که افتاده، جامعه دچار یأس و ناامیدی شده و قطعاً یکی از اهرم‌هایی که می‌تواند به این امر، کمک کند، بحث ورزش است.

او تصریح کرد: در بحث اتفاقی که افتاده شما علاوه بر وظیفه تخصصی و بخشی خود، یک وظیفه‌ی عمومی نیز دارید و آن این است، با توجه به اینکه در معرض توجه بخش عظیمی از جامعه هستید، مخاطبان زیادی حرکات و سکنات شما را تکرار می‌کنند، پس اگر نسبت به توصیه‌هایی که می‌شود، رعایت کنیم، با انجام این کار، یک تبلیغی نیز در سطح جامعه نیز صورت می‌گیرد.

 

دادگر بیان داشت: اگر ما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، بخش عمده‌ی کمکمان را به کادر پزشکی کشور انجام داده ایم، چرا که به لحاظ عمومی وقتی مردم می‌بینند شما رعایت می‌کنید، پس به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق می‌شوند.

دبیر هیئت فوتبال استان کرمان از این ویروس با عنوان ویروس هزار چهره یاد کرد و گفت: برای عبور از این مرحله، باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حد ممکن، این موارد را به دیگران نیز منتقل کنیم تا از این مرحله گذر شود.

 

دادگر ابراز امیدواری کرد: با حداکثر دستاورد مثبت و حداقل خسارات ممکن بتوانیم، این بخش از مسئولیت اجتماعی مان در جامعه را به درستی انجام دهیم و از عهده‌ی آن برآییم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.