به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود لغو برگزاری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ به سبب بحران جهانی کرونا، دستاندرکاران این رویداد سینمایی در نهایت تصمیم گرفتند بازار جشنواره کن را که از مهمترین بازارهای خرید، فروش و معرفی آثار سینمایی جهان است را از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) به صورت مجازی برگزار کنند و پلتفرم آنلاین "Cinando" میزبان بازار جشنواره کن است.
بازار آنلاین جشنواره کن (online Marché du Film) شامل غرفههای مجاری برای کمپانیهای فیلمسازی است و این امکان را فراهم کرده تا این کمپانیها آثار سینمایی و پروژههای در حال ساخت خود را به نمایش بگذارند و با خریداران بینالمللی ارتباط برقرار کنند. همچنین غرفههایی مجازی نیز برای صندوقهای حمایت از آثار سینمایی و هیاتهای منطقهای فیلم در نظر گرفته شده است.
امسال در بازار مجازی جشنواره کن ۲۶۱ عامل عرضه و فروش فیلم (sales agent) دارای غرفههای مجازی بوده و حق نمایش آن لاین فیلمهای خود را در بازار خواهند داشت که نسرین میرشب با شرکت دریم لب فیلمز و محمد اطبایی با مستقلهای ایرانی تنها ایرانیهای این بخش از بازارند.
در بخش موسسات هم ۶۱ بنیاد و نهاد رسمی و دولتی و از جمله بنیاد سینمایی فارابی حضور دارند که در زیر مجموعه فارابی جشنواره جهانی فیلم فجر، مرکز گسترس سینمای مستند و تجربی، مجموعه هنر و تجربه و شرکتهای ایریماژ، الی ایمیج و آی فیلم پرو ثبت نام شده اند. شماری دیگر پخش کنندههای بین المللی سینمای ایران مانند علی قاسمی، علیرضا شاهرخی، مرجان علیزاده، گلریز احتیاطی و مهیار صادقی نیز به عنوان شرکت کننده در بازار فیلم مجازی کن حضور دارند.
انتهای پیام/