یک رویداد ۱۰ روزه مجازی قرار است فیلم‌هایی را از نسخه آنلاین جشنواره ترایبکا با مشارکت جشنواره‌های دیگری مثل ساندنس، کن، ونیز و برلین به نمایش بگذارد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بعد از آنکه همه گیری ویروس کرونا منجر به بسته شدن سینما‌ها و لغو بسیاری از جشنواره‌های مهم سال در کن و نیویورک شد، بیش از ۲۰ فستیوال در سراسر جهان با یکدیگر برای یک رویداد مجازی و نمایش فیلم در یوتیوب با یکدیگر متحد شدند.

این جشنواره که  ۱۰ روزه خواهد بود، به نام «ما یکی هستیم: یک جشنواره فیلم جهانی» نامگذاری شده و قرار است متحوا‌هایی را که توسط جشنواره های برلین، کن، ساندنس، تورنتو و ترایبکا تهیه شده اند به نمایش بگذارد. ترایبکا و یوتیوب اعلام کردند که این رویداد از ۲۹ می‌شروع به کار خواهد کرد.

در این جشنواره، فیلم، مستند، موسیقی، کمدی و گفتگو‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد. هیچ جزئیاتی از برنامه ریزی این رویداد اعلام نشده و بعید به نظر می‌رسد برنامه های این جشنواره  فیلم‌های جدید و مهم که معمولا در جشنواره‌ها نمایش داده می‌شوند را شامل بشود.

برگزاری جشنواره کن در فرانسه که قرار بود در ماه می ‌برگزار شود فعلا در حالت تعلیق است و درباره زمان برگزاری جشنواره‌های ونیز و تورنتو  قطعیتی وجود ندارد.

برگزار کنندگان جشنواره فیلم کن روز دوشنبه اعلام کردند که آنها از پیوستن به این رویداد مفتخر هستند.

آنها اعلام کردند: نمایش فیلم‌ها و استعداد‌های فوق العاده، به مخاطبان این امکان را می‌دهد ظرافت‌های قصه گویی از سراسر جهان و همینطور شخصیت هنری از هر جشنواره را تجربه کنند.

جین رزنتال، موسس جشنواره لغو شده ترایبکا می‌گوید: این ایده برای الهام بخشیدن و متحد کردن مردم در سراسر دنیا در طول همه گیری ویروس کرونا است و در حال حاضر همه دنیا به بهبود نیاز دارند.

این جشنواره به صورت رایگان برگزار می‌شود و تنها از بینندگان درخواست می‌شود که به صندوق همبستگی سازمان جهانی بهداشت که مربوط به کرونا است، کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار